صادرات از گمرک کاوه ۲۷ درصد رشد پیدا کرد

ساوه - ایرنا - مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: صادرات کالای غیر نفتی از این گمرک در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد رشد کرد.

قاسم مطلبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۲۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه صادر شده که به لحاظ وزنی ۱۳ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است .

وی در خصوص رویه واردات نیز بیان کرد : بیش از ۱۳۲ هزار تن کالا به ارزش ۳۲۸ میلیون دلار کالا از این گمرک وارد کشور شده که به لحاظ وزنی ۵۹ درصد و از نظر ارزشی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مطلبی یادآور شد: برگزاری نشست‌های اختصاصی با اعضاء اتاق بازرگانی ، مدیران واحدهای تولیدی وارائه تسهیلات لازم در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، استفاده از ظرفیت ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل از نمونه اقداماتی بوده که باعث افزایش این میزان صادرات و واردات در سال جاری شده است.

وی با بیان اینکه عمده واردات از این گمرک مربوط به مواد اولیه مورد نیاز تولیدگران و دستگاه‌های خط تولید کارخانه‌ها است افزود: مشتقات نفتی، انواع شیشه و بلور، کاشی، محصولات بهداشتی و خوراکی هم از جمله کالاهای صادراتی است که در این گمرک فراوانی دارد.

گمرک کاوه در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ در راستای ارائه خدمات گمرکی و انجام تشریفات مرتبط با کالای صادراتی و وارداتی صاحبان صنایع و فعالان تجاری فعالیت خود را شروع کرده است.

هم اکنون در شهرستان ساوه یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد که با این میزان اشتغال حدود ۴۰ درصدد از اشتغال استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.

ساوه با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha