۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85589036
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در سمنان: پیروزی‌های مقاومت نتیجه وحدت شیعه و سنی است

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه سمنان گفت: موفقیت‌های جبهه مقاومت یکی از دستاوردهای بارز وحدت بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز شنبه در نشست ستاد استانی هماهنگی برنامه های گرامیداشت هفته وحدت استان در دفتر امام جمعه سمنان، افزود: امروز اگر جبهه مقاومت به صورت بسیار مطلوب در حال مبارزه با مستکبران جهان است، این دستاورد یکی از نمونه‌های بارز وحدت بین شیعه و سنی است.

وی بیان کرد: در آیات شریفه و روایات، از سوی خود نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین(ع) به صورت دستوری و عملی برای حفظ وحدت تاکید شده است.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه ۲ ریسمان آسمانی یکی قرآن و یکی عترت، برای تحقق وحدت شکل گرفته است، ادامه داد: امروز با وحدت مسلمانان، بسیاری از توطئه‌های در راستای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان، خنثی شده است.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت و به ویژه میلاد رسول اکرم(ص) بروز بیرونی داشته باشد و جنبه های وحدت بیش از پیش تقویت شود، افزود: شیعیان با غم ائمه معصومین(ع) غمگین و با شادی آنها شاد هستند، نیاز است تا در برگزاری مراسم شادی و جشن، حد و حدود شرعی رعایت شود. به دنبال شادی حلال و در محدوده غیرحرام هستیم.

نماینده ولی فقیه در سمنان: پیروزی‌های مقاومت نتیجه وحدت شیعه و سنی است

فضای معنوی ویژه هفته وحدت

استاندار سمنان هم در این نشست با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت، خاطرنشان کرد: همانگونه که دکتر مسعود ‌پزشکیان رییس جمهور نیز بر وفاق ملی تاکید دارد، به واقع این مساله برگرفته از وحدت، انسجام و همدلی است که همواره باید مورد توجه باشد.

سیدمحمدرضا هاشمی تاکید کرد: در ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت، فضای استان به یک فضای با معنویت خاص و شور نشاط مطلوب تبدیل شود.

استاندار سمنان گفت: برنامه های گرامیداشت هفته وحدت در استان به بهترین شکل ممکن، با فضاسازی مطلوب ویژه خانواده‌ها و با محوریت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به ابتکار معمار کبیر انقلاب هفته وحدت نامگذاری شده است.

۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد حضرت پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به روایت اهل تشیع است.

پیامبر اعظم (ص) در سال «عام الفیل» در شهر مکه به دنیا آمدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha