طنین حمایت از مظلوم در کوی و برزن سمنان

سمنان - ایرنا - مردم مومن و ولایتمدار سمنان پس از اقامه نماز جمعه در شهرها و مناطق مختلف استان در حمایت از لبنان و جبهه مقاومت و محکومیت جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمازگزاران سمنانی پس از اقامه نماز جمعه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مرتصی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با مشت‌هایی گره کرده و فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در طول خیابان امام خمینی(ره) راهپیمایی کردند.

جوانان حاضران در راهپیمایی با عزمی راسخ در حمایت از لبنان و جبهه مقاومت به خیابان آمدند و با اشتیاقی سرشار اعلام داشتند برای مبارزه با استکبار آماده حضور در میدان نبرد و پیروی از فرموده‌های رهبر معظم انقلاب هستند.

راهپیمایی‌کنندگان از رژیم جعلی اسرائیل به عنوان تروریست بین‌المللی یاد کردند که در کشورهای مختلف به دنبال تهدید و انجام اقدام‌های تروریستی است.

قشرهای مختلف حاضر در راهپیمایی موسوم به «جمعه‌های خشم» در سراسر استان سمنان، با محکومیت شدید جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اقدام عملیاتی سازمان‌های مدعی حمایت از حقوق بشر در مهار این رژیم کودک‌کش را خواستار شدند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشتر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: راهپیمایی «جمعه‌های خشم» در حمایت از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم دیوسیرت صهیونیستی جمعه این هفته در سراسر کشور برگزار می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: راهپیمایی «جمعه‌های خشم» ۶ مهرماه در حمایت از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم دیوسیرت صهیونیستی در سراسر کشور برگزار می شود.

در متن این اطلاعیه آمده است: نزدیک به یک سال از جنایت و توحش و درنده خویی رژیم سفاک و خونخوار و گرگ صفت اسرائیل جلاد، در سایۀ سکوت سرد و مرگبار سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر و حمایت‌های بی‌دریغ و پشتیبانی‌های مالی، تسلیحاتی، نظامی و اطلاعاتی غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار می‌گذرد.

دوازدهمین ماه جنگ در غزه در شرایطی به پایان خود نزدیک می شود که اسرائیل نه تنها به هیچ یک از اهداف خود (یعنی خلع سلاح غزه، نابودی مقاومت، اخراج فلسطینیان) دست نیافته است، بلکه با حجم جنایاتی که در غزه رقم زده است، افکار عمومی آزادگان عالم را علیه خود بسیج کرده است.

رژیم موقت صهیونیستی امروز که خود را در صحنۀ میدان و نبرد رو در رو با مقاومت فلسطینی ناتوان و در رسیدن به تمامی اهداف از قبل تعریف شده خود ناکام یافته، با دست زدن به اقدامات کور و دیوانه وار و حملات ایذایی و سبوعانه و ترورهای وحشیانه در جنوب لبنان، سعی در فرافکنی و فرار از واقعیت صحنه و میدان نبرد در غزۀ خونین دارد تا با تنفس مصنوعی از سقوط و مرگ زودهنگام خود جلوگیری کند، اما بی تردید پیروز این نبرد حزب الله رشید و غزه مقاوم است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن محکومیت سکوت مرگبار مجامع بین المللی و بی عملی دول اسلامی از مردم مقاوم ایران اسلامی در سراسر کشور دعوت می‌کند به منظور حمایت از محور مقاومت و حزب الله لبنان و محکومیت جنایات وحشیانه رژیم دیوسیرت صهیونیستی با حضور دشمن شکن و وحدت بخش در راهپیمایی جمعه‌های خشم این هفته ۶ مهر ماه، حمایت قاطع خود را از حزب الله لبنان و فلسطین اعلام و مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زنند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha