سفیر پاکستان در ایران: از ابتدای سال جاری برگ جدیدی در روابط پاکستان و ایران باز کرده‌ایم

تهران-ایرنا- سفیر پاکستان در ایران گفت: ما از ابتدای سال جاری برگ جدیدی در روابط خود باز کرده ایم، رهبری سیاسی، نظامی و امنیتی هر دو کشور نقش مهم و صمیمانه ای در تحکیم و گسترش روابط بسیار مهم فی مابین ایفا کرده اند.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران به منظور گرامیداشت فداکاری های سربازان پاکستانی در دفاع از مرز و بوم خود و حفاظت از حاکمیت این کشور، مراسم «روز دفاع پاکستان» در خانه پاکستان تهران برگزار کرد.

این مراسم با حضور سیاستمداران، بیش از دویست نفر مهمان از جمله افسران نظامی و غیر نظامی عالی رتبه از مراکز دیپلماتیک، تجار و اقشار مختلف در تهران برگزار شد.

سفیر پاکستان محمد مدثر تیپو ضمن خوش آمدگویی به مهمانان از مهمان ویژه برنامه امیر سرتیپ محمد احدی، معاون همکاری‌های بین‌المللی و دیپلماسی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: حضور وی موجب استحکام بیشتر روابط دوجانبه ما خواهد شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاع پاکستان در تهران

سفیر پاکستان خاطرنشان کرد: «ما از ابتدای سال جاری برگ جدیدی در روابط خود باز کرده ایم. رهبری سیاسی، نظامی و امنیتی هر دو کشور نقش مهم و صمیمانه ای در تحکیم و گسترش روابط بسیار مهم فی مابین ایفا کرده اند.»

وابسته نظامی و دفاعی سفارت پاکستان سرتیپ محمد عبید خان ضمن سخنرانی در این مراسم، بر اهمیت روز دفاع و همچنین رشادت ها و فداکاری های بسیار سربازان دلیر پاکستانی تأکید کرد.

وی گفت که ۶ سپتامبر لحظه مهمی در تاریخ ماست زمانیکه ملت برای شکست دادن پیشروی متجاوزانه دشمن برتر، متحد ایستادند.

عبید خان در ادامه تصریح کرد:در این روز ما باید به یاد مصیبت مردم جامو و کشمیر اشغالی و غیرقانونی هند نیز باشیم که یک دهه بی عدالتی و بی رحمی را متحمل شده اند.

مهمان ویژه برنامه سرتیپ محمد احدی روز دفاع پاکستان را تبریک گفت و در این زمینه بیان داشت: در سال های اخیر گام های موثر و جدی برای برقراری امنیت در دو سوی مرز مشترک ایران و پاکستان از طریق روابط و همکاری نزدیک نیروی های مسلح کشورهایمان و عزم دو کشور برای برقراری کامل امنیت در دو سوی مرز مشترک و تبدیل آن به مرز دوستی و سعادت برداشته شده است.

در این مراسم پیام های رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان نیز قرائت شد. در ادامه از مهمانان با غذاهای سنتی پاکستانی پذیرایی شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت روز دفاع پاکستان در تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha