نجات ۷۹۴ نفر از خطر غرق شدگی در دریای مازندران طی ۱۰۰ روز

ساری- ایرنا- رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی مازندران گفت: تعداد نجات‌یافتگان از چنگال موج‌های شکافنده دریا طی ۱۰۰ روز گذشته از آغاز طرح دریا تاکنون به ۷۹۴ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، نقی کریمیان روز شنبه درباره وضعیت طرح های دریا و نجات یافتگان از غریق با اظهار این که، تعداد نجات‌یافتگان از چنگال موج‌های شکافنده دریا طی بیش از ۱۰۰ روز گذشته به ۷۹۴ نفر رسید، افزود: بین نجات‌یافتگان ۵۷۶ نفر آقا و ۲۱۸ نفر خانم هستند.

رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی مازندران بیان کرد: روزهای پایانی تابستان است و شاهد حضور تعداد زیادی از مسافران در ساحل خزر هستیم که باید هشدارها جدی گرفته شود.

کریمیان خاطرنشان کرد: لازم است مردم و مسافران باتوجه به شرایط خاص دریا و موج‌های شکافنده هشدارها را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه با شنا در مناطق حادثه‌خیز جان خود را به خطر می‌اندازند، یادآور شد: موضوع دیگر شنا در نقاط سنگ‌چین است که شناگران برای حفظ سلامتی خود از شنا در این مناطق پرهیز کنند.

نجات ۷۹۴ نفر از خطر غرق شدگی در دریای مازندران طی ۱۰۰ روز

در این وادی طبق آمار رسمی پزشکی قانونی استان در خرداد ماه سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ غرق شدگی را شاهد بودیم به طوری که در سال ۱۳۹۸، ۱۲ نفر، سال ۱۳۹۹، ۲۴ نفر، سال ۱۴۰۰، ۲۷ نفر و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸ نفر از هموطنان جانشان را در دریا از دست دادند.

بر اساس آمار اداره کل پزشکی قانونی مازندران از سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۰۹، ۹۹، ۱۴۷، و سال ۱۴۰۱ به ۱۶۱ نفر در دریای خزر غرق شدند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند. عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد که اغلب بی توجه به هشدارها هستند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha