تکاپوی ناجیان غریق همزمان با روزهای پایانی تابستان در سواحل مازندران

ساری- ایرنا- رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی استان مازندران گفت: با توجه به حضور مسافران طی روزهای پایانی تابستان در سواحل استان برای جلوگیری از حوادث دریایی و غریق، ناجیان غریق در آماده‌باش هستند

نقی کریمیان روز جمعه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا، با اشاره به نجات بیش از ۸۰۰ نفر از غرق‌شدن در دریای مازندران در ماه های اخیر، افزود: لازم است مردم هم با ناجیان غریق همراهی لازم را داشته باشند.

رئیس هیأت نجات‌غریق و غواصی مازندران با تأکید بر پرهیز شناگران مناطق دنج و حادثه‌خیز خزر، خاطرنشان کرد: تمامی نیروها به‌صورت یکپارچه پای‌کار آمدند و حساسیت کار را بالا بردیم.

کریمیان بیان کرد: با توجه به آزادسازی سواحل و همچنین پسروی آب دریا نقاط حادثه‌خیز خزر افزایش داد و همین موضوع بحث پوشش سواحل استان را دشوار کرد.

تکاپوی ناجیان غریق همزمان با روزهای پایانی تابستان در سواحل مازندران

در این وادی طبق آمار رسمی پزشکی قانونی استان در خرداد ماه سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ غرق شدگی را شاهد بودیم به طوری که در سال ۱۳۹۸، ۱۲ نفر، سال ۱۳۹۹، ۲۴ نفر، سال ۱۴۰۰، ۲۷ نفر و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۸ نفر از هموطنان جانشان را در دریا از دست دادند.

بر اساس آمار اداره کل پزشکی قانونی مازندران از سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۰۹، ۹۹، ۱۴۷، و سال ۱۴۰۱ به ۱۶۱ نفر در دریای خزر غرق شدند.

سواحل و دریای خزر در مجاورت مازندران همواره یکی از حادثه خیزترین آب‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله صدها مسافر و بومی را به کام مرگ می‌کشاند. عمق متغیر، وجود گرداب‌های زیرسطحی، ساخت و سازهای چندین دهه پیش در زمان پسروی دریا، ورود رودخانه‌ها و ایجاد جریانات کششی هرکدام باعث شده تا سواحل مازندران میزبان غرقی های بیشماری باشد که اغلب بی توجه به هشدارها هستند.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha