استاندار اردبیل: منفعت منطقه آزاد تجاری صنعتی به کل استان خواهد رسید

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی در هر جای این استان که باشد به نفع تمام مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدحامد عاملی روز شنبه در آیین افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در بیله‌سوار مغان اظهار کرد: قبل از این استان، مناطق آزاد تجاری متعددی در کشور ایجاد شده است و متاسفانه نمایندگان استان در دوره‌های مختلف بر سر محل منطقه آزاد، دچار اختلاف شده و همگرایی لازم بین آنها صرف تفرقه شد.

وی ادامه داد: ما باید تابع قانون باشیم و قانون، وقتی منطقه آزاد اردبیل را تصویب و تصریح کرده که باید با مرکزیت بیله‌سوار آغاز شود، پس باید این قانون را اجرا کنیم و به امید خدا از فردا توسعه آن را پیگیری می‌کنیم و اگر فردا چنین مصوبه ای برای شهرستانی دیگر در استان اردبیل اخذ شود، آن نیز فرصتی برای کل مردم استان خواهد بود.

عاملی افزود: اگر منطقه آزاد در رشد اقتصادی استان تاثیر دارد چرا باید این فرصت را از دست بدهیم ، امروز باید قانون منطقه آزاد استان اردبیل اجرا شود و خیر آن به همه مردم استان برسد و از مردمی که حاضر به تملک اراضی شدند و همچنین از گمرک بیله‌سوار به خاطر همکاری در این راستا قدردانی می‌کنم.

استاندار اردبیل با بیان این که استان همجوار، منطقه آزاد خود را با آرامش و همکاری خود آغاز کرد و امروز وسعت آن را به ۵۱ هزار هکتار رسانده‌اند ، تصریح کرد: مردم استان اردبیل اصرار داشتند که کار اجرای منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل آغاز شود و مردم عزیز بیله‌سوار همراهی کردند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل گفت: مردم و عقلای گرمی مغان نیز بر اجرای قانون تاکید کردند و آشکارا فریاد زدند که هیچ مشکلی با منطقه بیله‌سوار ندارند و منفعت منطقه، به کل دشت مغان و استان خواهد رسید و این رفتارها قابل قدردانی است.

عاملی افزود: اگر فرصتی برای خدمت به مردم داریم باید بی‌درنگ اقدام کنیم و امیدواریم به‌واسطه این منطقه آزاد، شاهد رشد اقتصاد و تامین منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌ها و تاسیسات لازم باشیم و بی‌تردید تمام انسان‌های عاقل و دلسوز به کشور، در این راه ما را همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: چهره ملی استان اردبیل در پی اجرا نشدن منطقه آزاد مخدوش شده بود و این به نفع استان اردبیل نبود زیرا رهبر معظم انقلاب تصریح کرده بودند این استان با داشتن ملت دیندار، عشایر غیور و مردم فهیم و تاریخ فرهنگی ارزشمند حق بزرگی بر گردن ایران دارد؛ بنابراین امروز باید برای اعتلای استان اردبیل بیشتر تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha