استاندار اردبیل: میدان نفتی "اورتا داغ" مغان در شرکت نفت کشور ثبت شد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: این استان در منطقه مغان دارای میدان نفتی است و میدان نفتی "اورتا داغ" در مجموعه شرکت نفت کشور به ثبت رسیده است.

سیدحامد عاملی روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی بیله‌سوار مغان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعیین تکلیف بحث نفت در منطقه مغان را از مطالبات دیرباز مردم منطقه دانست و اظهار کرد: طی سه سال گذشته مطالعات اکتشافی این پروژه تکمیل شد و امروز با قاطعیت می‌توان گفت استان اردبیل در منطقه مغان دارای میدان نفتی است.

وی ادامه داد: ثبت این منطقه با ظرفیت تولید حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ بشکه در روز مدنظر قرار گرفت و پیگیر هستیم پالایشگاه پنج هزار بشکه‌ای در منطقه مغان احداث شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در ادامه این پروژه عملیات مطالعات و مراحل اکتشافی در سایر مناطق مغان از جمله گرمی ، پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان شروع شده و این کار ادامه خواهد یافت.

استاندار اردبیل: میدان نفتی "اورتا داغ" مغان در شرکت نفت کشور ثبت شد

ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری اردبیل توسعه می‌یابد

استاندار اردبیل یکی از مسائل مهم مورد درخواست مردم استان را بهره‌مندی از فرصت منطقه آزاد تجاری ذکر کرد که بدلیل برخی مسائل سالیان سال بلاتکلیف مانده بود.

عاملی افزود: این کار امروز با افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری به مرکزیت بیله‌سوار شروع شد و توسعه این مجموعه همانند استان‌های دیگر پیگیری شده و ادامه خواهد یافت تا در قالب محدوده‌های الحاقی منفصل از سایر شهرستان‌ها این مجموعه توسعه یابد.

پروژه پایاب سد خدا آفرین تا اواخر آبان ماه امسال به نتیجه می‌رسد

مقام عالی دولت در استان اردبیل یکی از مسایل و مطالبات مهم در استان اردبیل را پایاب سد خدا آفرین دانست و گفت: این پروژه برای تحقق افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: منابع این طرح تامین شد و امیدواریم تا پایان آبان ماه این پروژه به نتیجه رسیده و تکمیل شود.

برای بازگشایی تردد مرزی با کشور همسایه تلاش می‌شود

استاندار اردبیل یک مساله مهم دیگر در استان را تلاش برای تحقق مطالبه مردم در آغاز و گشایش دوباره تردد مرزی با کشور همسایه دانست و گفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در این حوزه نداریم ، بلکه تقاضای جدی بر بازگشایی سریع این مسیر تردد مرزی داریم.

عاملی افزود: این مسیر در سال‌های گذشته به‌دلیل برخی مسائل و ملاحظاتی که کشور همسایه داشت بلاتکلیف مانده بود ، در جلسات متعدد درخواست بازگشایی شد و طبق آخرین صحبت‌هایی که شد دوستان قول دادند تا ۲ ماه آینده بحث تردد مرزی تعیین تکلیف شده و این مسیر باز شود.

باغ الگویی استان اردبیل الگوی موفقی برای سایر استان‌ها خواهد بود

استاندار اردبیل یکی از پروژه‌های مهم استان اردبیل را اجرای طرح باغ الگویی در کشور دانست که در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار شروع شده است.

عاملی تصریح کرد: این پروژه به لحاظ فناوری جزو مدرن‌ترین باغات در منطقه خاورمیانه است و الگوی خوبی برای کسانی که به‌صورت مدرن می‌خواهند باغ را مورد استفاده قرار دهند ، خواهد بود.

وی افزود: عملیات اجرای ۱۵۰ هکتار از این باغ انجام شده و مابقی هم امسال اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha