بانوی کوهنورد چهارمحال و بختیاری به قله کازبک گرجستان اعزام شد

شهرکرد- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی چهارمحال و بختیاری از اعزام "نرگس اسماعیلی" بانوی کوهنورد استان به قله کازبک گرجستان خبر داد و گفت: این بانوی ورزشکار در قالب تیم ملی امید برای صعود قله پنج هزار و ۴۰۷ متری اعزام شد.

ایرج صفرپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بانوی ورزشکار در اردوهای انتخابی تیم کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی در رده سنی امید شرکت داشت.

وی با اشاره به اینکه این بانوی ورزشکار برای نخستین بار موفق به شرکت در اعزام‌های تیم ملی امید است گفت: تیم ملی امید از ورزشکاران رده سنی ۲۲ تا۳۰ سال حضور دارند.

به گفته وی، در این تیم ۱۵ ورزشکار متشکل از ۶ دختر و ۹ پسر از هشت استان کشور به همراه ۶ نفر از کادر حاضر شدند.

صفرپور افزود: هم اکنون ۴۵ باشگاه کوهنوردی در رشته‌های غارنوردی، کوهنوردی، دره‌نوردی، سنگ‌نوردی و هیمالیانوردی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در تمرین‌های دوره‌ای رشته‌های مختلف کوهنوردی جمعیت متفاوت حضور دارند گفت: هم‌اکنون ۲۰ نفر از کوهنوردان استان به مسابقات و اعزام‌های برون مرزی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، قله پنج‌هزار و ۴۷ متری کازبک در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در کشور گرجستان واقع و به عنوان یکی از قله‌های فنی برای صعود کوهنوردان به شمار می‌رود که از آن به عنوان اورست کوچک نیز یاد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha