۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۲۳
کد خبر: 85589451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت مطالبات داروخانه های همدان را پرداخت کرد

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ۶۹۰ میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت همدان پرداخت شد.

فریبرز نیاستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود. ۵۲۹ میلیارد ریال از مطالبات مربوط به داروخانه های بخش خصوصی و بیش از ۱۶۱ میلیارد ریال نیز مربوط به مطالبات داروخانه های بخش دولتی استان است.

وی با بیان اینکه ۲۹۲ داروخانه طرف قرارداد بیمه سلامت همدان‌ هستند اضافه کرد: مطالبات داروخانه های خصوصی استان تا پایان مرداد ماه سالجاری تسویه و پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ابراز امیدواری کرد که با تسریع در پرداخت مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان، این مراکز دغدغه کمتری برای رفع نیازها و کمبودهای خود داشته باشند و این امر موجب تسهیل در خدمت رسانی به بیمه شدگان و افزایش میزان رضایتمندی آنان شود.

نیاستی با بیان اینکه همه داروخانه های خصوصی استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند گفت: با توجه به اینکه تامین داروهای مورد نیاز بیماران از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیمه سلامت استان از تمام توان و ظرفیت برای پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها استفاده می کند.

وی یادآور شد: طرح ملی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی و الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه خدمات و پذیرش و رسیدگی به اسناد پزشکی، نه تنها در پرداختهای سازمان تسریع بعمل آورد بلکه با ساماندهی مراجعات و مدیریت بهتر هزینه های درمانی، امکان اصلاح سایر مشکلات حوزه سلامت بیش از پیش فراهم شد.

بیمه سلامت مطالبات داروخانه های همدان را پرداخت کرد

مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: از ۲۳ تیر ماه سال ۱۴۰۱ طرح دارویار در این استان اجرایی شد و تاکنون این طرح ملی و مهم به طور موفقیت آمیز با کمترین چالش در استان اجرایی شده است.

نیاستی بیان کرد: تسریع در پرداخت مطالبات داروخانه های استان نسبت به سایر استان ها از عوامل موفقیت این طرح مهم در استان همدان بوده است.

وی پیشگیری از قاچاق دارو، جلوگیری از مصرف بی رویه و خودسرانه دارو، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، منطقی تر شدن مصرف و تجویز دارو، کاهش تقاضاهای القایی و بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو را از فواید اجرای طرح دارویار برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha