افزایش دسترسی بیمه شدگان کمیته امداد همدان به پزشکان متخصص و فوق تخصص

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: دسترسی بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) به پزشکان متخصص و فوق تخصص با رعایت نظام ارجاع افزایش یافت.

فریبرز نیاستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای تسهیل دسترسی و ارتقای خدمات بیمه ای به بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بر اساس مصوبات جلسه کمیته فنی، این اداره کل با پذیرش بیمه شدگان صندوق یاد شده توسط تمامی پزشکان متخصص و فوق تخصص طرف قرارداد با بیمه سلامت استان همدان در صورت رعایت نظام ارجاع موافقت کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون حدود ۱۸ هزار نفر از مددجویان کمیته امدادهمدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند و در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه پنج دهک نخست درآمدی به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: ۱۰۰ درصد هزینه های بستری بیمه شدگان برای دهک درآمدی یک تا سه در در مراکز درمانی دولتی رایگان است.

نیاستی افزود: هم اکنون بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه های بستری روستاییان را در مراکز درمانی دولتی پرداخت می کند.

وی با اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در همدان گفت: بسیاری از بیماری‌های توانبخشی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و خدمات توانبخشی مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج با پوشش بیمه ای ۱۰۰ درصد در مراکز دولتی ارایه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد: برای بیماران مبتلا به ‌اتیسم، آسیب نخاعی، سکته مغزی، ‌ام.اس و برخی بیماران متابولیک خدمات مورد نیاز توانبخشی مطابق با بسته خدمتی تعریفی وزارت بهداشت زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

نیاستی اضافه کرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای بین بیمه سلامت و مرکز رادیوتراپی دارالایتام مهدیه برای نخستین بار در کشور ۷۸ درصد هزینه های رادیوتراپی بیماران صعب العلاج و سرطانی در مرکز تشخیصی و درمانی مهدیه همدان از سوی بیمه سلامت استان از محل صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان پرداخت شد و ۲۲ درصد مابقی هم از سوی مرکز مهدیه به بیماران تخفیف داده می شود.

وی ادامه داد: بنابراین بیمار برای دریافت خدمت رادیوتراپی هیچ گونه هزینه ای را در این مرکز پرداخت نمی کند و فقط فرآیند درمان خود را پیگیری می کند.

جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۷۸۶ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha