بیش از ۴۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف شد

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۴۶ هزار و ۱۲۰ لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در قصرشیرین خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان روز شنبه افزود: ماموران انتظامی قصرشیرین حین گشت زنی در سطح شهرستان و حوالی گمرک پرویزخان، موفق به شناسایی ۱۳ دستگاه وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته از خودروها و موتورسیکلت های توقیفی، ۴۶ هزار و ۱۲۰ لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ قاچاقچی سوخت خبر داد و گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

رییس پلیس استان کرمانشاه در پایان مبارزه با پدیده قاچاق سوخت و افراد قاچاقچی را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه برشمرد.

پلیس امنیت اقتصادی ۱۰ هزار لیتر گازوئیل کشف و توقیف شد

ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه نیز در عملیاتی موفق به کشف ۱۰ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین شدند.

بر اساس این گزارش، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه حین گشت‌زنی در گمرک پرویزخان موفق به شناسایی چند دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شده و در عملیات های جداگانه آن ها را توقیف کردند.

بر طبق این گزارش در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی ۱۰ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال کشف شد.

در این راستا پرونده هایی تشکیل و برای بررسی های بیشتر به مراجع قضائی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح مقابله با قاچاق سوخت در یکسال اخیر با جدیت دنبال می شود و بیشتر روزهای سال شاهد توقیف محموله های سوختی قاچاق در سطح شهرستان قصرشیرین و محدوده مرز پرویزخان و همچنین سطح شهر هستیم.

فعالیت سوخت بران و قاچاقچیان سوخت در سال های اخیر در مرزهای شهرستان قصرشیرین رایج شده و افراد سودجو با غارت سرمایه ملی و دستیابی به سودی اندک این سرمایه گرانبها را به بهایی ناچیز از کشور خارج کرده و ضربه ای شدید به اقتصاد کشور وارد می کنند.

بسیاری از مردم قصرشیرین نیز از حضور قاچاقچیان به ستوه آمده اند که علاوه بر بی نظمی داخل مرز پرویزخان باعث سلب آرامش و آسایش خانواده ها در محله های مختلف شده و خواهان برخورد قاطع و جمع آوری این افراد شده اند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه و با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دارا بودن ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی، نقشی اثر گذار در رونق اقتصاد ملی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha