تاکید مسوولان ایران و عراق برای تقویت زیرساخت های مرز پرویزخان کرمانشاه

قصرشیرین - ایرنا - نشستی ۲ جانبه به منظور بررسی راهکارهای توسعه مبادلات تجاری مرز پرویزخان با حضور مدیران مرزی شهرستان قصرشیرین و اقلیم کردستان عراق در محل این مرز رسمی برگزار و ۲ طرف بر تقویت همکاری متقابل برای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر مرز پرویزخان عراق روز یکشنبه در این نشست ۲ جانبه گفت: امنیت لازمه تجارت و توسعه مبادلات اقتصادی است از این رو باید برای برقراری نظم و امنیت در ۲ مرز پرویزخان جمهوری اسلامی ایران ایران عراق که از اهمیت زیادی برخوردار است، تلاش و اهتمام بیشتری به خرج داد.
کاک اسماعیل علی افزود: ۲ طرف ایرانی و عراقی برای رفع موانع مراودات تجاری و اقتصادی و رونق هرچه بیشتر این منطقه مرزی تلاش کنند.
وی همچنین گفت: رانندگان عراقی در مرز کرمانشاه با مشکلاتی مواجهند و از مسوولان قصرشیرین تقاضا داریم پیگیری لازم برای حل آن را داشته باشند.
مدیر پایانه مرزی پرویزخان هم در این جلسه گفت: حجم مبادلات تجاری در مرز پرویزخان بسیار زیاد است از این رو گاهی اوقات شاهد وجود برخی مشکلات هستیم.
امین حیدریان افزود: مسوولان ایرانی در مرز شبانه روز پای کار هستند و با وجود اینکه پرویزخان قطب ترانزیت کشور است تلاش می‌کنیم صادرات و ترانزیت با کمترین مشکل انجام شود.
وی گفت: برای مبارزه با قاچاق در این مرز تابع قوانین کشور ایران هستیم و با متخلفان مطابق قانون رفتار می شود.
مدیر کل گمرک پرویزخان هم در این نشست گفت: هر مشکلی در حوزه گمرک باشد؛ با تلاشی مضاعف آن را برطرف می‌کنیم.
رضا قربانی افزود: روزانه تشریفات گمرکی برای نزدیک به ۲ هزار کامیون صادراتی و ترانزیت در مرز پرویزخان انجام می‌ شود و مسائل و مشکلات این مرز همواره با تعامل مسوولان ۲ کشور ایران و عراق برطرف شده است.
بررسی مسائل و مشکلات رانندگان ایرانی و عراقی، قاچاق سوخت، ترانزیت سوخت و تخلیه و بارگیری کالا از مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد آن ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق را انجام می‌دهد.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به عراق از این طریق صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha