۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85589609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجارستان سیاست اتحادیه اروپا در قبال بحران اوکراین را «غیرعاقلانه» خواند

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد که غیرعاقلانه است اتحادیه اروپا به جای دنبال کردن منافع خود، موضعی همانند اوکراین در درگیری با روسیه اتخاذ کند زیرا این امر کشورهای اروپایی را بیشتر به جنگ می‌کشاند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتور اوربان در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» در حاشیه یک مجمع اقتصادی در شهر «سرنوبیو» ایتالیا تصریح کرد: اظهارات انتقادی من در مورد سیاست اروپا به این واقعیت اشاره دارد که به جای پیروی از منافع اروپا، موضع خود را با موضع اوکراین یکی می‌دانیم و این ما را عمیق‌تر به درگیری می‌کشاند.

این سیاستمدار مجارستانی تاکید کرد که این سیاست نه تنها برای اروپا خوب نیست، بلکه بسیار آسیب زا است.

اوربان افزود که بروکسل علاقه‌مند به پایان دادن به درگیری اوکراین است اما اتحادیه اروپا به یکی از طرف‌های آن تبدیل شده است.

اوربان در مورد تهدید ادعایی روسیه برای اروپا گفت: امنیت ما در معرض تهدید نیست. اگر اروپا تصمیم بگیرد به یک طرف این جنگ تبدیل شود، آنگاه مجارستان از چنین موضعی حمایت نمی‌کند.

وی همچنین به تازگی در اظهاراتی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت همه باید برقراری آتش‌بس در جنگ اوکراین باشد، تاکید کرد: هم اکنون ملاقات سران روسیه و اوکراین برای پایان دادن به جنگ بین مسکو و کی‌یف ضروری است.

نخست‌وزیر مجارستان در تیرماه به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک خود برای حل درگیری اوکراین، به طور جداگانه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر اوربان به مسکو و دیدار با پوتین که تنها چند روز پس از به دست گرفتن ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا توسط بوداپست انجام شد، مورد انتقاد ۲۷ عضو اتحادیه قرار گرفت.

مجارستان نسبت به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روابط گرم‌تری با روسیه دارد. این کشور به اوکراین سلاح ارسال نمی‌کند و اوربان نیز با انتقاد از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به کی‌یف، تاکید کرده است که چنین اقداماتی به تشدید جنگ منجر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha