خبرنگاران برتر جشنواره مطبوعات استان مرکزی معرفی شدند

اراک - ایرنا - خبرنگاران برتر جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان مرکزی امروز شنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان و اصحاب رسانه استان معرفی و از آنها تقدیر به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در سرسرای غدیر استانداری مرکزی گفت: خبرنگاری کار و حرفه‌ای سخت، دشوار و خطیری است و این مجموعه با قلم و قدم، مسیر آگاهی بخشی را برای مردم فراهم می‌کنند.

«بهنام نظری» افزود: خبرنگاری به عنوان رسالتی مهم، بسیار نقش آفرین است؛ کسی که در حوزه نشریات و مطبوعات فعالیت می‌کند، جزو سربازان خط مقدم آگاهی بخشی است.

وی بیان کرد: خبرنگارانی که وارد عرصه خبر و رسانه می‌شوند باید شفاف سازی را سرلوحه کار خود قرار داده و سختی‌های این مسیر را تحمل کنند.

نظری با بیان اینکه، رسانه باید در بالا بردن آگاهی مردم نقش ایفا کند، افزود: رسانه جزء جدای ناپذیر زندگی مردم به شمار می‌رود و اگر توجه به آموزش و اطلاع‌رسانی نباشد، توسعه همه‌جانبه شکل نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: رسالت مطبوعات، فرهنگ‌سازی است و ما به عنوان مسوول از شما خبرنگاران انتظار داریم بهترین مسیر را برای ما روشن کنید.

معاون سیاسی - اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مولفه قابل شناسایی در ارزیابی جامعه، میزان جراید و محتوای آنهاست و خبرنگاران با قلم زدن در این عرصه به افزایش این محتوا کمک شایانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: حلقه مفقوده در عرصه خبر، آموزش است و امروزه جامعه مطبوعات به آموزش تخصصی نیاز دارد و آموزش باید به صورت ویژه و مستمر برای این قشر ارایه شود.

نظری افزود: اصحاب رسانه استان مرکزی، جز استانهای برتر و بهترین خبرنگاران مطبوعه کشور هستند.

خبرنگاران استان مرکزی عناوین برتر جشنواره مطبوعات را کسب کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم در این مراسم گفت: فراخوان جشنواره مطبوعات آذر سال ۴۰۲ اعلام و ۲۵۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۲۰۴ اثر پذیرفته شد.

«حسین محمودی‌فر» افزود: موضوعات جشنواره در شورای سیاستگذاری مطرح و شامل شعار سال مهار تورم، فضای مجازی، ترویج ارزش‌های دینی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، حقوق شهروندی اقتصاد و محیط زیست اعلام شد.

وی بیان کرد: چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای استان مرکزی در سه بخش و با اهداف توسعه کیفی رسانه‌ها، ایجاد روحیه تعامل بین مطبوعات استان، قدردانی از فرهیختگان رسانه، افزایش خلاقیت، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی اعلام شد.

داور این جشنواره هم گفت: خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی در دولت چهاردهم به عنوان ارکان توسعه در کنار اقتصاد، آنچه شایسته ایران است را به افکار جامعه منتقل می‌کنند.

«مهدی توکلیان» افزود: رسالتی که رسانه‌های نوظهور در آگاهی بخشی به نسل جوان برای آشنایی با هویت ایرانی رقم می‌زنند، بسیار حایز اهمیت است.

وی بیان کرد : داوری این جشنواره به صورت مستقل و جمع‌آوری آثار در مرکز مطالعات رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

داور جشنواره گفت: داورها پیش‌زمینه و یا شناختی از خبرنگاران و فعالان مطبوعات استان مرکزی نداشتند و در انتخاب خود فقط با محتوای آثار مواجه بودند.

توکلیان افزود: استان مرکزی جایگاه خوبی در عرصه خبر و مطبوعات دارد و در جریان سازی که رسانه‌ها می‌توانند داشته باشند، اثرگذار است.

در خاتمه اسامی خبرنگاران و آثار منتخب به شرح زیر اعلام شد:
در رشته گزارش رتبه اول «مریم روشن» از خبرگزاری قرآن، رتبه دوم مشترکا «هادی صفدری» از ایسنا، «مبین جلیلی» از تسنیم و « شایسته سلامی» از روزنامه عطر یاس و رتبه سوم مشترک گزارش به « ژاله گرگانی» از ایرنا، «کبری بهرامی» از بامداد امروز و «آزاده بکایی» از روزنامه عطر یاس تعلق گرفت و «زهرا مرادی» نیز در این بخش شایسته تقدیر شد.

در رشته خبر نیز رتبه سوم مشترکا به «حسن حسین زاده» از ایرنا و «شهناز رجبی» از هفته نامه چشم براه تعلق گرفت و «معصومه صفری» هم در این بخش از خبرگزاری ایرنا شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین در رشته مقاله و یادداشت نیز رتبه اول« مهدی محمدی» از ماهنامه اندیشه مرکزی، رتبه دوم «کبری بهرامی» و رتبه سوم «ریحانه جلالی» از فارس شناخته شدند.
در رشته طنز و کاریکاتور اثری شایسته معرفی شناخته نشد و « وحید حاج سعیدی» رتبه دوم و «شهناز رجبی» از هفته نامه چشم به راه رتبه سوم را از آن خود کردند.
در رشته عکس هم رتبه اول «محمد اسدی» از ایسنا، «ملیکا حسینی» رتبه دوم از تسنیم ، در رشته تیتر نیز رتبه اول «ژاله گرگانی» از ایرنا رتبه دوم مشترکا «ریحانه جلالی از فارس و «وحید حاج سعیدی» از وقایع استان و رتبه سوم مشترکا «شقایق ابراهیمی» از ایسنا و «مریم روشن» از خبرگزاری قرآن شناخته شدند.

در رشته مصاحبه هم نفر اول «مبین جلیلی» از تسنیم، نفر دوم «علی فرقانی» از ایسنا و نفر سوم « ژاله گرگانی» از ایرنا «محمد داودآبادی» ازپایگاه خبری دیار آفتاب ، آثار ارسالی در بخش ویژه رشته جوانی جمعیت نیز نفر دوم، «علی فرقانی» از ایسنا و نفر سوم «مبین جلیلی» از تسنیم انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha