۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85589909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لرستانی‌ها ۱۱ هزار واحد خون در پویش "نذر حسینی" اهدا کردند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مردم این استان با شرکت در پویش "نذر حسینی" از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر ۱۱ هزار و ۲۴ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی سوری روز یکشنبه در جلسه با مسوولان پایگاه‌های اهدای خون استان اظهار کرد: ۱۳هزار و ۵۳۱ نفر از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که در مقایسه با ۱۱ هزار و ۸۷۳ نفر مراجعه ثبت شده سال گذشته، ۱۱.۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش نذرخون عنوان کرد: امسال ۹۷۱ بانوی لرستانی در پویش شرکت داشتند در حالیکه این تعداد در سال قبل ۸۷۷ نفر بود.

وی با بیان اینکه ایام محرم و صفر یادآور ایثار و فداکاری‌های امام حسین(ع) و یاران ایشان است افزود: نذر و اهدای داوطلبانه خون توسط مردم عزادار چند سالی است که ماه‌های محرم و صفر با هدف رفع نیاز بیماران در سراسر کشور انجام می‌شود.

سوری با دعوت از مردم استان به ویژه بانوان و جوانان جهت اهدای خون یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست که در همین راستا از مردم خیرخواه و نوعدوست تقاضا می شود با اهدای یک واحد خون به بیماران نیازمند، این مایع حیات بخش را از آنان دریغ نکنند.

به گفته وی استان لرستان پارسال ۴۴ هزار و ۶۲۰ نفر اهدا کننده خون داشت که ۲۱ هزار و ۴۳۷ نفر از آنان اهدا کننده مستمر بوده اند.

۱۲ پایگاه انتقال خون در ۱۰ شهرستان استان پذیرای اهداکنندگان خون هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha