مدیرکل میراث فرهنگی فارس: بلوط‌های کهنسال کمربندی شیراز از طرح تعریض در امان هستند
آرشیوی

شیراز - ایرنا - طرح‌ تعریض کمربندی شمال شرق شیراز در حال اجرا است و احتمال قطع درختان کهنسال این مسیر، موجب نگرانی دوستداران محیط زیست فارس شده بود؛ اکنون مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت که بلوط‌های کهنسال جاده کمربندی در امان هستند و قطع نخواهند شد.

به گزارش ایرنا، به دنبال پیشرفت پروژه تعریض کمربندی شیراز، سمن‌های زیست محیطی (سازمان های مردم نهاد) با انتشار خبری نگرانی خود بابت در خطر بودن درختان بلوط کهنسال از مسیر را ابراز کردند، روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، یکشنبه از قول محمد ثابت اقلیدی اعلام کرد : در پی انتشار این خبر، پی‌گیری‌های لازم برای ثبت این درختان در فهرست ملی آثار طبیعی آغاز شد و اکنون در مرحله مستندنگاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: در بازدیدها و بررسی‌های میدانی مسئولان ثبت آثار طبیعی این اداره کل مشخص شد سه درخت بلوط واجد ارزش ثبت در فهرست ملی در مسیر این جاده در دست احداث وجود دارد که تهیه و تدوین پرونده ثبتی این آثار آغاز شد.

وی ادامه داد: همزمان رایزنی‌های لازم با ارگان‌های مرتبط مانند ادارات کل‌ حفاظت محیط زیست و راه و شهرسازی برای حفظ این آثار ارزشمند طبیعی انجام شد و با حمایت مراجع ذیصلاح دادستانی، عملیات تعریض جاده از مسیر بلوط های کهنسال منحرف و به سمت دیگر هدایت شد.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: درختان کهنسال ذخایر ارزشمند ژنیتکی، گیاه‌شناسی، فرهنگی و تاریخی هستند و برای حفاظت از آن‌ها باید همه دانش وتلاش خود را به کار ببریم.

هم اکنون حدود ۱۰۰ پرونده میراث طبیعی فارس شامل درخت، چشمه، غارو دیگر پدیده‌های طبیعی در فهرست ملی کشور ثبت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha