لطف‌الله نسبی: نیما قطعا سهمیه انفرادی جهانی را از دست داد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: نیما عالمیان به دلیل مصدومیت در انتخابی تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانست حضور یابد و قطعا سهمیه انفرادی جهانی را از دست داد.

جمیل لطف‌الله نسبی در گفت‌وگو با ایرنا درباره مصدومیت نیما عالمیان و از دست دادن مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جهانی، اظهار داشت: نیما به دلیل مصدومیت در انتخابی تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان شرکت نکرد. ۲ روز پس از پایان انتخابی تیم ملی، فدراسیون جهانی تنیس روی میز در بخشنامه‌ای اعلام کرد که کسب سهمیه انفرادی و دوبل مسابقات جهانی از طریق مسابقات قهرمانی آسیا انجام می‌شود و این رقابت‌ها از ۱۵ تا ۳۱ مهر در قزاقستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: نیما با این شرایط نمی‌تواند قطعا از طریق انفرادی کسب سهمیه جهانی کند اما هنوز برای دوبل شانس دارد. او در تیمی در مسابقات سال بعد یعنی ۲۰۲۵ می‌تواند به سهمیه جهانی برسد و همان زمان تکلیف این سهمیه مشخص می‌شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: از ۱۶ تیم پایانی حتما باید از پنج منطقه آسیا یک تیم باشد. اگر آن تیم آسیایی در ۱۶ تیم پایانی نباشد بالاترین رنکینگ آن منطقه کسب سهمیه می‌کند. حتما باید نماینده از ۵ منطقه آسیا در انفرادی ۳۲ نفر پایانی و در دوبل ۱۶ تیم پایانی باشد تا به سهمیه جهانی برسند.

وی ادامه داد: نوشاد هم طبق آیین نامه با توجه به اینکه دارای رنکینگ زیر ۸۰ است، می‌تواند در مسابقات آسیایی شرکت کند و نیازی به انتخابی تیم ملی نیست. او شانس کسب سهمیه انفرادی و دوبل را با محمد موسوی دارد تا بتواند جزو ۱۶ تیم پایانی برای رسیدن به سهمیه جهانی باشد.

لطف‌الله‌نسبی در پاسخ به این پرسش که مصدومیت نیما چه زمانی بهبود می‌یابد، گفت: وضعیت نیما الان بهتر است و در حال مداواست. دست او مصدوم و این مصدومیت بلند مدت است. او پس از باخت در بازی‌های المپیک مصدوم شد و ما تصور می‌کردیم که مصدومیت وی اورترینینگ باشد اما به نظر می‌رسد که اوریوز است.

وی خاطرنشان کرد: اوریوز به این معناست که بازیکن از یک مفصل و عضله بیش از حد استفاده می‌کند و در بلند مدت اتفاق می‌افتد و اورترینینک به معنای حالت تمرین زدگی است و نشانه‌هایی دارد و بازیکن با کوچکترین تحریکی عصبی می‌شود که مصدومیت نیما اوریوز است. به این معنا که درد همیشگی نیست و برخی مواقع وقتی ضربه می‌زند دست او درد می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha