۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85590266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ درصد تصادفات فوتی لرستان ناشی از بی توجهی به جلو است

خرم آباد - ایرنا - رییس پلیس راه لرستان گفت: توجه نکردن به جلو عامل ۲۵ درصد حوادث رانندگی منجر به فوت در این استان است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس لرستان سرهنگ محمد زارعی روز یکشنبه با اشاره به نقش و اهمیت سرعت در تصادفات اظهار داشت: سرعت، توانایی های راننده را تحت تاثیر قرار می دهد و خلاقیت و هنر رانندگی راننده را دچاراختلال می کند.

وی افزود: طبق آمار و ارقام به دست آمده از علت تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه نخست سال جاری، توجه نداشتن به جلو از درصد قابل توجهی برخوردار است و بر این اساس ۲۵ درصد تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه سال تاکنون به توجه نداشتن به جلو مربوط بوده و توصیه می شود رانندگان دقت عمل در این نکته مهم را در اولویت خود قرار دهند تا از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

رییس پلیس راه لرستان اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل مهم و مؤثر در تصادفات رانندگی منجر به فوت به نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه مربوط می شود و بر اساس جدول آماری به دست آمده، ۲۹ درصد تصادفات فوتی محورهای مواصلاتی استان لرستان به دلیل نداشتن توانایی درکنترل وسیله نقلیه رخ می دهد.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه تغییر مسیر ناگهانی یکی دیگر از عوامل مهم تصادفات رانندگی درمحورهای مواصلاتی لرستان است، گفت: رانندگان وسایل نقلیه با تغییر مسیرهای ناگهانی نظم و انضباط ترافیک را مختل می کنند و جاده هامعابر مسکونی استان لرستان را آماده وقوع بدترین حوادث رانندگی و فوت عابران پیاده، سرنشینان و رانندگان دیگر وسایل نقلیه می کنند که ۶ درصد تصادفات رانندگی فوتی ۶ ماهه نخست سال تا کنون به این علت اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: از دیگر عوامل تصادفات رانندگی فوتی می توان به حرکت در خلاف جهت اشاره کرد که سه درصد از علل تصادفات منجر به فوت را به خود اختصاص می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha