اردبیل به استان پل‌های معلق و مهیج شهرت یافته است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: اردبیل به استان پل‌های معلق و مهیج مشهور شده است و این پروژه‌ها در تکمیل زنجیره گردشگری و ماندگاری مسافران و چرخه اقتصادی حاصل از آن نقش اساسی دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب روز یکشنبه در بازدید از طرح توسعه مجموعه پل معلق شیشه‌ای هیر اظهار کرد: اجرای طرح‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات به گردشگران ضرورت دارد.

وی افزود: در استان اردبیل سه پل معلق احداث شده و ۲ پل در حال احداث است و این زیرساخت‌ها و سازه‌ها از محورهای توسعه گردشگری استان به شمار می رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: جاذبه‌هایی استان اردبیل مانند طبیعت کم نظیر، آب‌های معدنی و جاذبه‌های تاریخی از گذشته زبانزد است و با اجرای پروژه‌هایی مانند پل‌های معلق و سایر جاذبه‌های انسان ساخت، زنجیره گردشگری استان کامل شده است.

محمدی ادیب ادامه داد: در سال‌های اخیر به ویژه در تعطیلات تابستان امسال شاهد حضور گسترده و میلیونی گردشگران در استان بودیم که مجموعه جاذبه‌های موجود، از جمله پل‌های معلق، در انتخاب اردبیل به عنوان مقصد سفرها موثر بوده است.

به گزارش ایرنا پل های معلق گردشگری در شهرستان‌های مشگین شهر و سرعین و شهر هیر این استان احداث و مورد توجه مسافران و گردشگران دور و نزدیک قرار گرفته اند.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha