۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85590276
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واترپلو همدان وارد مدار مسابقه‌ شد

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰
کد خبر: 85590276
واترپلو همدان وارد مدار مسابقه‌ شد

همدان-ایرنا- واترپلو رده سنی پایه همدان برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان همدان وارد مدار مسابقات در سطح کشوری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، واترپلویست‌های همدانی برای اولین بار در ورزش این استان در لیگ زیر ۱۴ سال کشور حضور یافتند تا این رشته ورزشی در دیار هگمتانه احیا شود.

مرحله اول لیگ واترپلو زیر ۱۴ سال کشور در۲ منطقه شمال و جنوب کشور هم اکنون در جریان است و تیم همدان در منطقه جنوب به میزبانی اصفهان به میدان رفته است.

در منطقه جنوب تیم‌های فارس، یزد، مرکزی، خوزستان، خوشبخت اصفهان، فولاد مبارکه سپاهان، ستارگان اصفهان، مقاومت اصفهان، اسپادانا اصفهان و همدان حضور دارند و در نهایت ۴ تیم برتر این گروه راهی مرحله بعدی می‌شوند.

تیم همدان در این مسابقات با ترکیب آراد صید محمدی، صدرا رسولی، ایلیا صفری، رهام جباری، آبتین طاهری، حسام‌الدین مهرابی، شایان حامیان، محمدصالح رضایی، امیر علی رضایی، امیر علی نظری، ایلیا شهرام فرد و آراد طاهری حضور یافته است.

همچنین حمید شایان و محمد بیاناتی مربیان این تیم در مسابقات لیگ واترپلو کشور هستند.

واترپلو همدان وارد مدار مسابقه‌ شد

ظرفیت های بالقوه در واترپلو همدان

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو همدان در این باره گفت: واترپلو این استان پس از ۱۰ سال تعطیلی، با تلاش مجموعه هیات و مربیان این رشته فعال شد و برای نخستین بار در رده سنی پایه در لیگ شرکت کرده ایم.

حامد جلیلوند افزود: در سال‌های گذشته شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مورد حمایت قرار نگرفتیم و باوجود اینکه ورزشکاران زیادی آموزش دیدند اما نادیده گرفته شدند.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های اصلی دوره جدید هیات شنای استان همدان، احیای ورزش واترپلو باتوجه به استعدادهای موجود بود که اکنون پس از ۱۰ سال این مهم تحقق یافته و برای نخستین بار نیز تیم در رده سنی زیر ۱۴ سال به لیگ کشوری اعزام کردیم.

یکی از سیاست‌های اصلی دوره جدید هیات شنا استان همدان، احیای ورزش واترپلو باتوجه به استعدادهای موجود بود و اکنون پس از ۱۰ سال این مهم تحقق یافت و برای نخستین بار نیز در رده سنی زیر ۱۴ سال تیم به لیگ کشوری اعزام کردیم.

جلیلوند خاطرنشان کرد: نخستین دیدار تدارکاتی تیم واترپلو همدان را نیز ماه قبل در تهران برگزار کردیم تا این ورزش به شکل رسمی از سرگرفته شود.

وی ادامه داد: هم اکنون از لحاظ مربی نیز مشکلی نداریم، در دوره اخیر فدراسیون بیشترین سهمیه شرکت کننده را داشت و در واقع ۶ مربی در کلاس داشتیم که دوره را با موفقیت سپری کردند.

جلیلوند با بیان اینکه ما افرادی را در هیات داریم که همگی دلسوزانه کار می‌کنند و دنبال توسعه واترپلو در اقصی نقاط استان هستیم،افزود: امیدوارم روزی برسد که قول و وعده مدیران ورزش استان به ثمر برسد و این ورزش را به خوبی توسعه بدهیم.

استعدادیابی مهم ترین فاکتور توسعه ورزش واترپلو

مسوول واترپلو هیات شنای استان همدان نیز در این باره گفت: سال قبل در راستای احیای دوباره این رشته به صورت رسمی، برنامه‌ریزی هدفمند داشتیم و اکنون به مرحله تمرین و مسابقه رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: یک زمان با وجود امکانات کم رتبه ششم کشور را کسب کنیم اما دوره قبل هم این ورزش نادیده گرفته شد و اکنون با روی کار آمدن هیات جدید به دنبال احیای دوباره این ورزش هستیم.

زائری زاده خاطرنشان کرد: تجربه لازم را برای آموزش حرفه‌ای ورزشکاران داریم، حتی در فضای محدود به این کار پرداخته‌ایم . دنبال توسعه واترپلو در اقصی نقاط استان هستیم.

تجربه لازم را برای آموزش حرفه‌ای ورزشکاران داریم، حتی در فضای محدود به این کار پرداخته‌ایم، دنبال توسعه واترپلو در اقصی نقاط استان هستیم.

این مسوول ورزشی یادآور شد: مهم‌ترین کار فعلی ما شناسایی استعدادها است چرا که مربی توانمند به‌ اندازه کافی داریم و فقط نیاز به امکانات و همچنین استعدادیابی داریم.

وی با قدردانی از هیات شنا، شیرجه و واترپلو در حمایت از این تیم گفت: در دوره ریاست حامد جلیلوند شاهد تحولات خوبی در این هیات بوده‌ایم که این مساله موجب انگیزه همگان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha