تکریم ارباب رجوع و رسیدگی سریع به دعاوی مردم اولویت دادگستری کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اجرای سند تحول قضایی را مهمترین اولویت دستگاه قضایی دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی یا رسیدگی به دعاوی مردم در کمترین زمان ممکن، جلوگیری از تشکیل پرونده در جرایم کم اهمیت، گسترش صلح و سازش و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان در اولویت برنامه‌های دادگستری استان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه؛ «شهرام کرمی» روز یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان اسلام آباد غرب با تبریک حلول ماه ربیع الاول و تأکید بر ضرورت خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: شهرستان اسلام آباد غرب بعد از کرمانشاه دومین شهر بزرگ استان است و کار قضایی در این شهرستان با توجه به حساسیت بالای آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

وی افزود: کار در دستگاه قضایی با توجه به حجم بالای ورودی پرونده و شرایط خاصی که دارد یکی از سخت ترین کارهاست.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای دقیق سند تحول قضایی، خاطرنشان کرد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه راهنمای کار و مهمترین معیار و شاخص جهت برآورد عملکرد مسوولان دستگاه قضایی است.

کرمی ضمن اشاره به اصل تفکیک قوا در قانون اساسی افزود: دستگاه قضایی در صدور رأی کاملاً مستقل است ولی ضرورت دارد همواره با دستگاه های متولی امر اطلاعاتی، نظامی، انتظامی و سایر دستگاه ها جهت پیشگیری و رفع مشکلات تعامل داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از خدمات آقایان نظری و ملایری، به آقایان جلیلیان و خیری رئیس و دادستان جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب توصیه کرد حرکت در چارچوب شاخص‌های سند تحول قضایی، تکریم ارباب رجوع و برخورد قاطع با مجرمان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

قوه قضائیه ملجاء آرامش و امنیت مردم باشد

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه نیز درادامه این مراسم با اشاره به انتظارات فراوانی که مردم از قوه قضائیه دارند، گفت: دستگاه قضایی باید ملجاء و محل آرامش مردم و افراد دردمندی باشد که به دنبال تظلم و دادخواهی هستند که البته به فضل الهی اینگونه نیز بوده است.

حجت الاسلام «شمس الله جلیلیان» تصریح کرد: انتظاری که مردم از دستگاه قضائی دارند این است که متولیان امر در این نهاد پشتیبان افراد مظلوم و آن هایی باشد که حقی از آن ها تضییع شده است و در مقابل مجرمان نیز قاطعانه بایستد.

وی با اشاره به انتصاب یوسف جلیلیان به عنوان رئیس جدید دادگستری اسلام آبادغرب، خاطرنشان کرد: وی از جمله قضات آگاه، باشهامت، مردمی و با اخلاقی است که همواره در طول دوران خدمتش خدا را به یاد داشته و به دنبال احقاق حقوق مظلومان بوده است.

وی، ولایتمداری و دقت بسیار در کار را از دیگر خصوصیات رییس جدید دادگستری اسلام آبادغرب عنوان کرد و گفت: وجود خصایص نیکوی اخلاقی و اهتمامی که وی برای حل مشکل مردم دارد می تواند انگیزه را در میان کارکنان دستگاه قضایی این شهرستان دوچندان کند.

میزهای خدمت برای حل مشکلات مردم تشکیل می شود

رییس دادگستری اسلام آبادغرب نیز در بخش پایانی این مراسم یکی از مهمترین برنامه های خود را تشکیل و تداوم میزهای خدمت در نقاط مختلف شهرستان عنوان کرد و گفت: تنها با هدف خدمت به مردم ولایتمدار اسلام آبادغرب این مسوولیت خطیر را پذیرفته ام.

«یوسف جلیلیان» اظهار کرد: مردم نجیب و شهیدپرور اسلام آبادغرب در طول دوران پیروی انقلاب اسلامی همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند و پشت سر ولایت و رهبری حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: خدمت به چنین مردم فرهیخته و شایسته ای برای هر مدیری افتخار بزرگی است و من هم تنها با هدف خدمت به آن ها این مسوولیت بزرگ را پذیرفته ام.

رییس دادگستری اسلام آبادغرب با بیان اینکه مردم نجیب این شهرستان شایسته بهترین خدمات هستند، گفت: تا روزی که به عنوان خدمتگذار مردم در اسلام آبادغرب حضور داشته باشم همه توانم را برای حل مشکلات آن ها به کار خواهم گرفت.

جلیلیان همچنین با قدردانی از زحمات رییس سابق دادگستری اسلام آبادغرب، یادآوری کرد: اقدامات خوبی در سال های اخیر برای حل مشکلات مردم و خدمتگزاری به آن ها انجام شده که با جدیت ادامه پیدا کرده و آن ها را گسترش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد تداوم تشکیل میزهای خدمت و افزایش و گسترش آن ها در محروم ترین نقاط و حتی در سطح بخش ها و دهستان ها و روستاها خواهد بود.

جلیلیان افزود: در طول دوران خدمتم همواره تلاش کرده ام مردم داری و در میان مردم بودن را سرلوحه کار خود قرار دهم و این بار هم که توفیق خدمت به مردم اسلام آبادغرب نصیبم شده همین روش را در پیش خواهم گرفت تا به فضل الهی با همراهی بزرگان و ریش سفیدان مشکلات را یکی پس از دیگری از پیش رو برداریم.

رییس دادگستری اسلام آبادغرب با بیان اینکه برای احقاق حقوق مردم و بازگرداندن حقوق تضییع شده آن ها تلاش خواهیم کرد، افزود: مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی هم اگر خود را اصلاح نکنند قاطعانه با آن ها برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان با قدردانی از حسن اعتماد رییس کل دادگستری استان برای سپردن مسند ریاست دادگستری اسلام آبادغرب، گفت: به ایشان و مردم شریف این دیار قول می دهم با همه توان برای امنیت و آرامش آن ها تلاش کنم.

در پایان این مراسم «یوسف جلیلیان» و «حسین خیری» به ترتیب به عنوان رییس و دادستان جدید دادگستری شهرستان اسلام آباد غرب منصوب و از زحمات «قاسم نظری» و سید «سجاد ملایری» رییس و دادستان پیشین دادگستری این شهرستان تقدیر شد.

شهرستان اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha