۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85590606
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

تعاونی‌های برتر گیلان تجلیل شدند

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85590606
تعاونی‌های برتر گیلان تجلیل شدند

رشت - ایرنا - سه تعاونی برتر استانی و هشت تعاونی شایسته تقدیر گیلان عصر امروز (یکشنبه) طی مراسمی در استانداری تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در این مراسم که همزمان با برگزاری جلسه شورای توسعه تعاون استان برگزار شد، گفت: هنوز آنطور که باید نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های بخش تعاون استفاده کنیم از اینرو بهره‌گیری از توانمندی‌های این حوزه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حسین محمدیان با بیان اینکه از ظرفیت‌های بخش تعاون می‌توان برای پیشبرد اهداف به ویژه در حوزه اقتصادی بهره برد، اضافه کرد: تعاونی های بسیار موفقی در گیلان و کشور داریم که توانمندی‌های آنان باید برای مردم معرفی شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی و فکری بخش تعاون اضافه کرد: تعاونی‌ها تجمیع سرمایه‌های قطره‌ای بوده که می توانند تبدیل به دریا شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان اظهار کرد: بخش تعاون شاید به دلایلی از جمله عدم آگاهی نتوانست از تسهیلات لازم برخوردار شود از اینرو تعاونی‌ها باید نسبت به شرح وظایف خود اطلاعات کامل داشته باشند.

وی شرکت‌های تعاونی توسعه عمران را ظرفیت خوبی دانست و از فرمانداران شهرستان های مختلف استان خواست تا به این شرکت‌ها توجه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این مراسم با تشریح نقش و جایگاه تعاونی‌ها گفت: تعاونی تبلور اقتصاد اسلامی است.

محمدجلائی اظهار کرد: تعاونی نوعی همگرایی است و ما راهی جز نگاه رویکردی و راهبردی به تعاونی‌ها بر اساس قانون اساسی نداریم.

وی با اشاره به دشمنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و بیان چرایی آن عنوان کرد: هدف از این دشمنی‌ها آن است که بین یک جامعه، ملت و اولویت‌های حکمرانی و نظام فاصله بیندازند بنابراین تعاونی‌ها نقش مهمی در پرکردن این گسست دارند.

تشکیل ۱۸۷ تعاونی جدید در گیلان طی سه سال اخیر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم با بیان اینکه ۱۸۷ تعاونی جدید طی سه سال اخیر در این استان تشکیل شده است، گفت: تعاونی های توسعه و عمران در۱۳ شهرستان گیلان شامل تالش، سیاهکل، رشت، لاهیجان، صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه، فومن، ماسال، رودسر، بندرانزلی، رودبار، آستارا و لنگرد ثبت و تشکیل شده است.

سیاوش آقاجانی بیان کرد: برای شهرستان های شفت و رضوانشهر نیز موافقتنامه تشکیل تعاونی صادر شده و در املش و خمام انتخاب هیات موسس انجام شده است.

وی با تشریح سایر اقدامات انجام شده در سه سال اخیر در حوزه تعاون گیلان اضافه کرد: در این مدت بیش از ۹۲ میلیون دلار صادرات توسط ۲۵ شرکت تعاونی استان به ۲۳ کشور آسیایی و اروپایی انجام شده‌است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با ۴۰ هزار نفر- ساعت به صورت مجازی و حضوری در سه بخش حقوقی، تخصصی و مدیریتی برای مدیران و اعضای شرکت‌های تعاونی گیلان با مشارکت موسسات طرف قرارداد از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

وی بیان کرد: در هفته تعاون امسال ۲۴ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۴۰ نفر و سه هزار و ۹۲ عضو در زمینه‌های تولیدی، توزیعی شامل مسکن، خدمات، صنایع دستی، خدمات پزشکی و گردشگری افتتاح شده‌است.

آقاجانی در ادامه با تشریح مشوق‌ها در حوزه تعاون اظهار کرد: اولویت در برخورداری از تسهیلات به ویژه ارزان قیمت و کم‌بهره، معافیت ۱۰۰ درصدی برخی تعاونی‌ها از مالیات، تخفیف ۲۵ درصدی مالیات نسبت به بخش خصوصی، معافیت ۲۰ درصدی تعاونی‌ها از بیمه سهم کارفرمایی و کمک‌های بلاعوض به تعاونی‌های زنان و زنان سرپرست خانوار و تعاونی‌های سه دهک اول جامعه و توانیابان از جمله این کمک‌هاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha