۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85590608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزاران نفر از طرفداران عمران‌خان در پاکستان خواستار آزادی وی شدند + عکس/ فیلم

اسلام‌آباد-ایرنا- هزاران نفر از طرفداران حزب «عمران‌خان» در پاکستان در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند و ضمن مطالبه آزادی رهبر خود از زندان خواستار برگزاری انتخابات جدید شدند.

به ‌گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، اجتماع بزرگ حزب جنبش عدالت پاکستان (پی‌تی‌آی) با حضور مسئولان این حزب، احزاب متحد و هزاران نفر از طرفداران خشمگین عمران خان نخست وزیر برکنار شده این کشور امروز در حومه شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

هزاران نفر از طرفداران عمران‌خان در پاکستان خواستار آزادی وی شدند + عکس

این اولین اجتماع عمومی طرفداران عمران‌ خان در پاکستان پس از برگزاری انتخابات روز هشتم فوریه (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) پاکستان است که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در پایتخت این کشور برگزار شد. مسئولان امنیتی از بیم حوادث ناگوار به ویژه اقدام تروریستی بسیاری از مسیرهای منتهی به شهر اسلام‌آباد و یا به محل برگزاری تجمع هواداران عمران خان را با قرار دادن کانتینرها بزرگ مسدود کرد.

شبکه‌های خبری پاکستان نیز اعلام کردند که پلیس چند کیلو مواد منفجره را در محل برگزاری اجتماع امروز کشف و در اقدامی فوری آن را خنثی کرد. در عین حال شبکه‌های تلویزیونی گزارش دادند که علیرغم مسدود بودن مسیرهای منتهی به اسلام‌آباد و تدابیر شدید امنیتی، هزاران نفر از طرفداران عمران‌خان خود را به محل برگزاری اجتماع رساندند.

در عین حال مسئولان حزب جنبش عدالت پاکستان دولت این کشور را به کارشکنی در برگزاری امن و بی دغدغه تجمع هواداران عمران خان متهم کردند و اظهار داشتند که جناح حاکم از محبوبیت عمران خان وحشت دارد.

هزاران نفر از طرفداران عمران‌خان در پاکستان خواستار آزادی وی شدند + عکس

سخنرانان در جمع هزاران نفر از حامیان نخست وزیر برکنار شده پاکستان، سرکوب فعالان سیاسی حزب جنبش عدالت و تشکیل پرونده های قضایی و امنیتی علیه آنان را محکوم کردند و خواستار آزادی فوری عمران خان از زندان شدند.

نمایندگان حزب عمران خان در مجلس پاکستان نیز طی سخنانی گفتند که مردم ما جز شخص عمران خان به هیچ رهبر سیاسی دیگری اعتماد ندارند و او قادر به مقابله مفسدان و عوامل اصلی مشکلات پاکستان است.

درگیری هواداران عمران خان با نیروهای پلیس

گزارش رسانه‌های محلی از برخورد نیروهای انتظامی با متخلفان در محل برگزاری اجتماع حزب جنبش عدالت حکایت دارد. شرکت کنندگان در این تجمع با نیروهای پلیس درگیر و تعداد زیادی از نیروهای پلیس زخمی شدند.

تدابیر امنیتی در داخل شهر اسلام‌آباد و حومه آن تشدید شده و پلیس برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک آور و درگیری با افراد حاضر در محل متوسل شده است.

بسیاری از مسئولان حزب جنبش عدالت پاکستان از جمله خود عمران خان و همسرش، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه وی و دیگر شخصیت‌های نزدیک به نخست وزیری برکنار شده در زندان به سر می‌برند.

دولت پاکستان نسبت به هرگونه اغتشاش به بهانه اجتماع سیاسی و تحریک مردم توسط مسئولان حزب عمران خان و طرفداران هشدار داده و اعلام کرده است که عمران خان و حزب وی به فکر کاهش بحران سیاسی نیستند بلکه درصدد تحریک جامعه و ایجاد هرج و مرج هستند.

عمران‌ خان که از تابستان ۱۳۹۷ تا فروردین سال ۱۴۰۱ کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان سال گذشته(۱۴۰۲) به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فساد مالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می‌برد.

این در حالی است که ناظران سیاسی پاکستان با اشاره به تشدید تنش‌ها میان حزب عمران خان با جناح حاکم به ویژه تشکیلات قدرتمند نظامی این کشور، گفتند که از اظهارات سخنگوی ارتش این کشور چنین به نظر می‌رسد که محاکمه نظامی عمران خان در راه است.

ژنرال احمد شریف سخنگوی ارتش پاکستان هفته گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود از ادامه فرایند قضایی علیه ژنرال فیض حمید رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش این کشور (آی.اس.آی) در دولت عمران خان، در دادگاه نظامی خبر داد و گفت: هر شخص یا عناصری که در این پرونده دخالت داشته اند و نقش آنان ثابت شود، بدون هیچ شکی قانون علیه آنها اعمال خواهد شد.

وی بدون اشاره به حزب جنبش عدالت پاکستان PTI و یا ارتباط عمران خان نخست وزیر سابق این کشور با پرونده رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ارتش افزود که طبق قوانین، با همه کسانی که در نقض قوانین نظامی به ویژه توطئه علیه نیروهای مسلح دست داشته باشند، به شدت برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha