۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85592641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم تنش‌های سیاسی پاکستان/ عمران‌خان: درهای مذاکره بسته شد

اسلام‌آباد- ایرنا- تنش‌ها میان جناح حاکم و احزاب مخالف پاکستان درپی بازداشت بی‌سابقه تعدادی از نمایندگان پارلمان وابسته به حزب عمران خان وارد مرحله‌ای جدیدی شد و این درحالی است که نخست وزیر برکنار شده پاکستان با متهم کردن تشکیلات نظامی به فریب‌کاری، گفت: از امروز درهای مذاکره بسته می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه‌های خبری پاکستان، عمران خان نخست وزیر سابق و بنیانگذار حزب جنبش عدالت (پی‌تی‌آی) امروز در حاشیه جلسه دادگاه طی گفت وگو با خبرنگاران به بازداشت شماری از اعضای حزب خود در پارلمان ملی واکنش نشان داد.

وی با دفاع از اظهارات جنجالی سروزیر دولت خود در ایالت خیبرپختونخوا، اظهار داشت: آن دسته از اعضای جنبش عدالت که به دلیل اظهارات سروزیر ایالت خیبرپختونخوا عذرخواهی می کنند در حقیقت ترسو هستند و باید این حزب را ترک کنند.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان که هم اکنون در ارتباط با چند پرونده امنیتی و فساد در زندان بسر می برد، تشکیلات قدرتمند نظامی و جناح حاکم فعلی را به فریب کاری متهم کرد و گفت: از امروز دیگر گزینه مذاکره روی میز نیست و درهای مذاکره با نظام و هر طرف دیگری بسته شده است.

پس از اجتماع بزرگ روز یکشنبه طرفداران عمران‌ خان در حومه شهر اسلام‌آباد و وقوع چند درگیری در محل برگزاری این تجمع بین پلیس و افراد حاضر، مجوز برگزاری اجتماع سیاسی حزب جنبش عدالت لغو شد.

شب گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس ملی پاکستان وابسته به حزب عمران خان توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند. برخی از این شخصیت‌های سیاسی نیز درحالی که در داخل پارلمان حضور داشتند توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

نخست وزیر سابق پاکستان درحالی ارتش و تشکیلات قوی امنیتی کشورش را به طور مستقیم متهم به فریب کاری و نابودی حزب خود می‌کند که پیشتر ضمن آمادگی برای مذاکره با رهبران دولت و ارتش، گفته بود که از نظر وی توهین به نهادهای نظامی یا تضعیف ارتش هرگز قابل قبول نیست.

عمران‌ خان که از تابستان ۱۳۹۷ تا فروردین سال ۱۴۰۱ کرسی نخست وزیری را در اختیار داشت، از تابستان سال گذشته (۱۴۰۲) به دلیل اتهامات در پرونده‌های متعدد فساد مالی، سیاسی و امنیتی در زندان به سر می‌برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha