۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۵
کد خبر: 85590631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار مرکزی: مدیران ملزم به رعایت خط مشی‌ دولت چهاردهم هستند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: خدمتگزاران مردم در دستگاه‌های اجرایی تا زمانی که مسوولیت دارند، ملزم به رعایت خط مشی‌ دولت چهاردهم شخص رئیس جمهور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی، افزود: فرآیند حل مسائل و مشکلات جامعه با هم‌افزایی و بهره‌گیری از حرکت‌های جهادی و مردمی ممکن است.

وی در ادامه به صرف اعتبارات استان اشاره کرد و ادامه داد: چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی استان در قالب اسناد وجود دارد که نسبت به سال گذشته کمتر است و نشان دهنده این مهم است که سرعت جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان بیشتر بوده است.

استاندار مرکزی گفت: نباید حتی یک ریال از بودجه استان بازگردد و باید طبق قانون، اعتبارات در استان هزینه شود.

مخلص‌الائمه، درباره وضعیت جمعیت استان هم گفت: نرخ موالید و ازدواج استان پایین است و نرخ طلاق هم مطلوب نیست.

استاندار مرکزی درباره حوزه برق و ناترازی انرژی هم گفت: تابستان سختی پست سرگذاشته شد و تا زمانی که برنامه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش تولید برق انجام نشود، لازم است صرفه‌جویی در اولویت قرار گیرد.

مخلص‌الائمه گفت: ۹۳ درصد مردم استان در مصرف خانگی زیر الگوی برق مصرف کردند.

وی افزود: کمبود برق موجب شد تا به بخش‌های کشاورزی و صنعت فشار وارد شود اما با حداقل آسیب از این مرحله عبور کردیم.

استاندار مرکزی در ادامه به اشتغال در استان اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین مسئله کشور، مقوله بیکاری بوده که در دولت شهید رییسی، اشتغال افزایش یافت و نرخ بیکاری روند کاهشی داشته است و نرخ تاریخی رقم زده شد.

مخلص‌الائمه گفت: سامانه رصد اشتغال، فعال و قابل ارزیابی است و طیف متقاضیان و افراد جویای کار متفاوت شده‌اند و افراد شاغل دنبال کار بهتر هستند.

اکنون برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به علت کمبود نیروی کار در حال تعطیلی هستنداستاندار مرکزی بیان کرد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته به چهار و هشت دهم درصد رسیده است که این مهم در گذشته دور از ذهن بود.

مخلص‌الائمه گفت: استان مرکزی در بهبود فضای کسب و کار نیز موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است.

وی بیان کرد: در تغییر، تحولات و جابجایی مدیران در شهرستان‌ها، باید تعامل با فرمانداران اعمال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: این استان محور ارتباطی با ۱۷ استان در پیاده‌روی اربعین بود و ۸۰ موکب در ایران و عراق برای این حرکت عظیم جهانی برپا شد.

«بهنام نظری» افزود: استان مرکزی در مقوله پیاده‌روی اربعین، معین استان ایلام بود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته در ارایه خدمات به زایران اربعین، استان برتر شناخته شد.

وی بیان کرد: دولت چهاردهم در مسیر نظام، آرمانهای امام و شهدا و تحول در همه ابعاد و در مسیر شعار وفاق ملی است و همه باید با تمام توان در مسیر تحقق اهداف دولت حرکت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: از تمام دستگاه‌ها که در برگزاری انتخابات کمک کردند تشکر می‌کنیم. همه امکانات و نیروهای استان، بسیج شدند تا انتخابات به بهترین شکل انجام شود.

نظری با تاکید بر اینکه مدیران کل از جابجایی مدیران شهرستان‌ها اجتناب کنند تصریح کرد: اگر اضطراری در جابجایی وجود دارد حتما با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها باشد.

نظری با تاکید بر خودمراقبتی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در بحث سرقت با تلاش فراجا و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، استان مرکزی جایگاه خوبی را در کشور کسب کرده است و در بحث کشف و کنترل جرائم، ارتقا داشته‌ایم. دستگاه‌های اداری حتما در تجهیز دوربین‌های مدار بسته و افزایش نیروهای امنیتی خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری مرکزی ادامه داد: در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، همراهی تمام دستگاه‌ها ضرورت دارد تا استقبال خوبی از دانش آموزان و دانشجویان داشته باشیم. فرمانداران و شهرداران نیز اقدامات لازم را در بحث سرویس مدارس انجام دهند.

نظری با تاکید بر تقویت فرهنگ و هویت اسلامی و ملی و پرهیز استفاده از واژگان بیگانه گفت: این موضوع تاکید نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار است. شایسته نیست در ورودی شهرها، اسم شهر را با الفبای لاتین بنویسند. اصناف نیز توجه داشته باشند لغات بیگانه‌ای که در تابلوها به کار می‌رود به هیچ وجه برازنده نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز اظهار کرد: تاکنون نسبت به سال گذشته پیک مصرف ۸.۷ درصد و مصرف انرژی ۹.۵ درصد رشد داشته است. اوج تقاضای روزانه برق در کشور در سال گذشته ۷۳۴۶۳ مگاوات بود و امسال به ۷۹۸۷۲ مگاوات رسیده است.

محمود محمودی با اشاره به طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در بخش انرژی گفت: خوشبختانه ۹۳ مردم استان مرکزی در بخش خانگی، الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند درحالی‌که این رقم پارسال ۷۷ درصد بود.

وی با بیان اینکه امسال در استان مرکزی هیچ خاموشی در بخش خانگی نداشتیم افزود: ۴۰ درصد مشترکین، پاداش کاهش مصرف برق دریافت کردند، ۱۴ درصد قبض برق مشترکین رایگان شد و در مجموع ۱۱ میلیارد ریال پاداش به مشترکین پرداخت کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در ۲۴ دستگاه اجرایی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال گفت: تفاهم نامه ایمنی برق با ۱۶ دستگاه اجرایی منعقد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی هم گفت: نتایج جشنواره شهید رجایی استان در تیرماه امسال نهایی شد و دستگاه‌های اداری و اجرایی برتر استان به سازمان امور اداری استخدامی اعلام شد.

«نوربخش عسگری» افزود: ۵۶ دستگاه اجرایی استان در این جشنواره بررسی شدند.

در پایان این نشست دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی که در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی عنوان برتر کسب کردند، معرفی و تقدیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha