۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85590689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تشکیلات خودگردان فلسطینی: قدس دروازه صلح و امنیت منطقه است

تهران- ایرنا- سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی با اعتراض به سیاست جنگ طلبی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس را تنها راه برقراری امنیت و ثبات در منطقه ارزیابی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری معا، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: با عملیات نظامی بنیامین نتانیاهو امنیت و صلح در منطقه برقرار نخواهد شد.

وی گفت: تنها راه دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه، به رسمیت شناختن مشروعیت بین‌المللی و حق ملت فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود با پایتختی قدس است.

ابو ردینه افزود: ادامه تجاوز به ملت فلسطین از رفح در غزه گرفته تا جنین در کرانه باختری و جنایات نسل کشی با حمایت آمریکا، شعله‌های آتش تنش در منطقه را بیشتر می‌کند و هیچ تلاش منطقه‌ای و بین‌المللی موفق به مهار این وضعیت نخواهد شد و کل منطقه را می‌سوزاند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف واقعی از این اشغالگری، آسیب رساندن به قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن و هویت ملی این سرزمین است، اما اشغالگران باید بدانند که قدس دروازه صلح، امنیت و ثبات است.

رژیم صهیونیستی با همراهی آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ نسل کشی را علیه نوار غزه به راه انداخته است و با انجام حملات وحشیانه علاوه بر کشتار هزاران فلسطینی بی‌گناه، تمامی زیرساخت‌ها و خانه‌های این باریکه را به ویرانه تبدیل کرده است.

رژیم صهیونیستی همزمان با حملات به نوار غزه یورش‌های روزانه به مناطق مختلف کرانه باختری را تشدید و طی این مدت صدها فلسطینی را زخمی، شهید و بازداشت کرده است.

کارشناسان هدف از این تجاوزات را وادار کردن ملت فلسطین به کوچ اجباری از سرزمین مادری خود و فراهم کردن مقدمات یهودی‌سازی سرزمین مقدس فلسطین و در راس آن قدس اشغالی و مسجد الاقصی عنوان کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha