مدرسه چهار کلاسه در روستای مرزی گوسال شهرستان سراوان افتتاح شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه چهار کلاسه در روستای مرزی گوسال از توابع شهرستان سراوان در قلب مناطق مرزی این استان افتتاح شد.

میثم لکزایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مدرسه به همت اداره کل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با هزینه‌ای بیش از ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و با مشارکت خیران نیک‌اندیش ساخته شده و به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های آموزشی منطقه مرزی به شمار می‌رود.

وی افزود: ساخت این مدرسه در منطقه مرزی گوسال نه تنها گامی در جهت ارتقای سطح آموزشی، بلکه حرکتی استراتژیک در تثبیت جایگاه روستاهای مرزی به عنوان کانون‌های توسعه و پیشرفت است.

مدرسه گوسال نمادی از امنیت، پایداری و سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی این مناطق تبدیل شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری روستای گوسال در ناحیه‌ای حساس و مرزی، این طرح بیش از آنکه صرفا یک مدرسه باشد به نمادی از امنیت، پایداری و سرمایه‌گذاری در نیروی انسانی این مناطق تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در کنار این طرح بازسازی مدرسه نهضت گوسال نیز در دستور کار قرار گرفته تا زیرساخت‌های آموزشی این منطقه به طور کامل ارتقا یابد.

لکزایی ضمن قدردانی از خیران، به اهمیت طرح‌های این چنینی در مناطق مرزی اشاره کرد و گفت: افزایش سرانه فضای آموزشی در چنین نقاطی نه تنها راهی برای توسعه اجتماعی و فرهنگی است بلکه نقشی کلیدی در افزایش حس تعلق خاطر و ماندگاری ساکنان این مناطق دارد.

وی با اشاره به اینکه این افتتاح نوید بخش آینده‌ای پر از امید برای دانش‌آموزان مرزنشین گوسال است، افزود: تربیت نسل آینده این مناطق از طریق دسترسی به آموزش باکیفیت، مسیری برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی روستاهای مرزی فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا، سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha