۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85590999
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

سلامت بیش از ۲۸ هزار نوآموز همدانی سنجش شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85590999
سلامت بیش از ۲۸ هزار نوآموز همدانی سنجش شد

همدان- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون، سلامت بیش از ۲۸ هزار نوآموز در ۲۳ مرکز جامع سنجش این استان ارزیابی و سنجش شده است.

طیبه محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جامعه هدف طرح سنجش نوآموزان ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر است اظهار کرد: بیش از ۲۸ هزار نوآموز تولد نیمه دوم ۹۶ و نیمه اول ۹۷ در ۲۳ مرکز جامع سنجش در سطح استان همدان مورد ارزیابی های اولیه بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت (اعم از بهداشت دهان و دندان و شاخص های سلامت جسمی) و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نوآموز مراجعه کننده به مراکز جامع سنجش پس از انجام ارزیابی های اولیه، جهت تکمیل معاینات بالینی مورد ارزیابی های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی-حرکتی و هوش نیز قرار گرفته اند.

سلامت بیش از ۲۸ هزار نوآموز همدانی سنجش شد

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان تاکید کرد: نوآموزانی که در مهرماه سالجاری وارد دوره آموزش ابتدایی می شوند حتما باید در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند و در غیر این‌صورت از ثبت نام آنان ممانعت به عمل خواهد آمد.

محمدی گفت: برای پوشش صددرصدی نوآموزان در سطح استان ۲۳ مرکز در تمامی شهرستان ها و مناطق دایر شد.

وی اظهار کرد: به محض دریافت مجوز از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص اجرای برنامه ملی سنجش برای نوآموزان جامانده، اطلاع رسانی سراسری انجام خواهد شد.

سلامت بیش از ۲۸ هزار نوآموز همدانی سنجش شد

در سال تحصیلی گذشته ۱۸۳ هزار دانش آموز پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس دولتی استان تحصیل کردند.

به گزارش ایرنا، طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha