۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85524676
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سنجش سلامت بیش از ۲۷ هزار نوآموز همدانی انجام شد

همدان- ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: ۲۷ هزار و ۷۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان زیرپوشش طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

طبیه محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌ هنگام رشدی - تربیتی در شهرستان ها و مناطق تابعه استان برای افراد جامانده از اجرای برنامه سنجش اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف طرح سنجش نوآموزان ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر است گفت: تمام فرآیند ثبت‌نام و نوبت‌گیری الکترونیکی است و خانواده‌ها باید با خط تلفن همراهی که به نام خودشان است وارد پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش به نشانی http://my.medu.ir شوند و نسبت به نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان اقدام کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه سامانه نوبت دهی سنجش نوآموزان از روز چهارم تا یازدهم تیرماه برای جاماندگان باز شده است، از والدین خواست در بازه زمانی تعیین شده نسبت به ثبت نام فرزند خود و نوبت گیری به سامانه مراجعه کنند.

محمدی، هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی تمامی کودکان ورود به مدرسه در راستای مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جای‌دهی درست آنان اعلام کرد.

وی ادامه داد: سنجش سلامت ۲۹ هزار و ۹۵۰ نوآموز در دوره قبل، تابستان سال گذشته انجام شد که شرایط جسمی کودکان در سن ورود به پیش دبستانی از جمله پوست، مو، قد، وزن، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان افزود: متولدان نیمه دوم سال ۹۶ و نیمه اول سال ۹۷ که در سال تحصیلی آینده می‌توانند وارد دبستان شوند، باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

محمدی ادامه داد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده و تا یازدهم تیرماه سالجاری ادامه دارد.

در سال تحصیلی گذشته ۱۸۳ هزار دانش آموز پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس دولتی استان تحصیل کردند.

به گزارش ایرنا، طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش دبستانی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha