نماینده مجلس: پیگیری‌ها برای بخشودگی جریمه تسهیلات زلزله‌زدگان غرب کرمانشاه ادامه دارد
نمایی از مناطق زلزله زده سرپل ذهاب

قصرشیرین- ایرنا- نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌ها به منظور بخشش ۲ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال جریمه دیرکرد تسهیلات زلزله‌زدگان شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه از محل ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فتح الله حسینی روز دوشنبه در جمع خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان قصرشیرین افزود: تسهیلاتی که به منظور بازسازی و مقاوم سازی خسارات ناشی از زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ به مردم پرداخت شده چهار درصد بوده اما اکنون جرایم دیرکرد آن به صورت ۲۴ درصد محاسبه شده و از این رو مردم در بازپرداخت این جرایم و تسهیلات مشکلاتی دارند.

وی تصریح کرد که پیگیری های بسیاری در این خصوص انجام داده ایم و در آخرین جلسه ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم مستندات لازم را برای بخشودگی جرایم دیرکرد تسهیلات مردم زلزله زده پذیرفت.

حسینی اظهار کرد: همچنین هفته گذشته جلسه ای با معاون وزیر کشور در این رابطه نیز برگزار شد که وی هم برای بخشودگی این جرایم استقبال کرده و اکنون تا حصول نتیجه پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در ادامه دیگر مشکلات منطقه را تخصیص آب ۵۰ هزار هکتار از زمین های شهرستان های غربی کرمانشاه (قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب) از محل سامانه گرمسیری دانست که به دلیل اختلاف بین ۲ وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو راکد مانده و گفت: با وزاری مربوط نیز جلساتی در راستای تعیین تکلیف این موضوع برگزار شده تا این زمین ها نیز از محل سامانه گرمسیری مشروب شود چون آب به میزان کافی هست و تنها سوء مدیریت باعث عدم اجرای این مهم از محل طرح مهار آبهای مرزی شده است.

سامانه گرمسیری طرح بزرگ آبی در حوزه کشاورزی در غرب کشور است که تاکنون ۱۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه را زیر پوشش قرار داده است. بر اساس قرارداد این پروژه بزرگ آبی ۲۳ هزار هکتار از زمین های استان کرمانشاه باید زیر پوشش طرح قرار گیرد که از دشت «ازگلِه» در شهرستان ثلاث باباجانی شروع‌ شده و بعد از گذشتن از زمین های شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب به زمین های کشاورزی شهرستان گیلانغرب رسیده و سپس از استان کرمانشاه خارج و وارد استان ایلام می‌شود.

حسینی ادامه داد: موضوع دیگر خروج معادن قیر گیلانغرب از انحصار است که از طریق وزیر صنعت، معدن و تجارت موضوع را پیگیر شده ایم که معادن قیر گیلانغرب بر اساس چارچوب و قانون واگذار شود و اکنون تنها عده ای سودجو مجوز بهره برداری از این معادن را در اختیار دارند.

نماینده مجلس: پیگیری‌ها برای بخشودگی جریمه تسهیلات زلزله‌زدگان غرب کرمانشاه ادامه دارد

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین در خصوص منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین نیز گفت: در این ارتباط ایراداتی وجود دارد از جمله تخصیص آب که تا این مشکل رفع نشود عملا طرح جامع آن در دولت تصویب نمی شود و تا زمانی که این طرح به تصویب نرسد رسمیتی ندارد ضمن اینکه برخی واگذاری ها در این منطقه صورت گرفته که بخشی از زمین های کشاورزی مردم است و باید تعیین تکلیف شود و پس از تخصیص آب و تصویب طرح جامع آن در دولت و رسمی شدن، گام های بعدی آن عملیاتی خواهد شد.

موافقت عملیاتی شدن اجرای راه آهن اسلام آباد غرب تا مرز خسروی

حسینی با اشاره به وضعیت راه های مواصلاتی غرب کرمانشاه از موافقت وزیر راه و شهرسازی با اجرای راه آهن از اسلام آباد غرب تا مرز خسروی خبرداد و گفت: بزرگترین خدمت در پایان دولت شهید رئیسی به مردمان غرب کرمانشاه مصوبه اتصال و عملیاتی شدن پروژه راه آهن اسلام آباد غرب تا مرز خسروی بود که به تصویب شورای امنیت و مجلس شورای اسلامی رسیده است.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین در این دیدار ۱۵ مورد از نیازمندی های راه های مواصلاتی غرب کرمانشاه که در دولت قبل نیز به تصویب رسیده بود نیز مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت که از جمله این موارد می توان به بهسازی و آسفالت ۲۸ کیلومتر جاده قلاجه به اسلام آباد غرب، ۲۳ کیلومتر بزرگراه سرپل ذهاب به قصرشیرین، تعریض جاده قصرشیرین به گیلانغرب و جاده سرخه دیزه تا گردنه پاتاق اشاره کرد.

او همچنین از درخواست راه اندازی تجارت چمدانی و برخورداری مرزنشینان از مرزهای غرب کرمانشاه از شخص رئیس جمهور خبر داد و گفت: همچنین درخواست ردیف بودجه ویژه برای طرح های عمرانی اربعین را از وزیر راه داشتیم ضمن اینکه درخواست کردیم تا طرح های اربعین به یک ماه قبل از این کنگره موکول نشود و با ردیف بودجه مشخص در طول سال عملیاتی و پیگیری شده و همچنین پروژه راه آهن از محل اعتبارات اربعین تسریع شود.

وی با انتقاد از وضعیت کنونی مرز پرویزخان گفت: مرزهای ما باید ساماندهی شود چرا عده ای باید شبانه درآمدهای چند میلیاردی داشته و در حالی که خانواده های نیازمند زیر پوشش نهادهای حمایتی برای امکانات اولیه در تنگنا باشند از این رو حمایت کرده ایم و خواستار ساماندهی وضعیت مرز از طریق نهادهای امنیتی و مقامات مربوطه هستیم.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از مدیران خواست تا برای رفع مشکلات مردم به خصوص خانواده های زیر پوشش نهادهای حمایتی و خانواده های شهدا و ایثارگران همواره پیشقدم باشند و تاکید کرد ما نوکر و خادم مردم هستیم و باید برای دلجویی از مردم همواره تلاش کنیم و پای کار باشیم.

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم و به خصوص خانواده شهدا و محرومان را یک اولویت دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم طبق تعهدی که به آنها داریم به کاربسته و خواهیم گرفت.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: اکنون یک هزار و ۹۱ خانوار با جمعیت ۲ هزار و ۷۸۱ نفر از خدمات کمیته امداد امام (ره) برخوردارند که از این تعداد ۴۸۰ نفر دانش آموز و ۴۱ نفر دانشجو هستند.

حمزه شریفی افزود: اکنون ۲۸۳ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در قصرشیرین مستاجر هستند و تلاش ما این است که خانواده های زیر پوشش را به مرحله توانمندسازی برسانیم و این مهم در همه عرصه ها تحقق یابد.

نماینده مجلس: پیگیری‌ها برای بخشودگی جریمه تسهیلات زلزله‌زدگان غرب کرمانشاه ادامه دارد

در این نشست از تعدادی از خانواده های موفق تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قصرشیرین تجلیل شدند.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha