چینی‌ها بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل را می‌سازند

اردبیل- ایرنا- تفاهم‌نامه اولیه همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و شرکت چاینا انرژی چین جهت ساخت بیمارستان هزار تختخوابی سینای اردبیل منعقد شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل و نمایندگان شرکت چاینا انرژی چین امضا شد، شرکت چینی متعهد شد که از طریق فاینانس، بیمارستان هزار تختخوابی سینای اردبیل را احداث کند.

عملیات اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹ با حضور سعید محمد فرمانده وقت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در محل سایت بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی و درمانی استان اردبیل آغاز شد.

این بیمارستان بزرگ که در ۲ فاز طراحی شده و فاز نخست آن شامل یک مجتمع بیمارستانی به ظرفیت ۵۴۰ تخت با همه بخش‌ها و فضاهای بستری و آموزشی با امکانات و تجهیزات مرتبط است، قرار بود که در مدت ۳۶ ماه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا احداث شود که به علت تخصیص نیافتن اعتبار تاکنون راکد مانده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده ، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این آیین کلنگ‌زنی این پروژه اعلام کرده بود که فاز اول این واحد بزرگ بیمارستانی با هفت طبقه و ۵۴ هزار متر مربع و هر طبقه به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و در اختیار بخش درمان استان قرار می‌گیرد.

اواخر سال ۱۴۰۱ نیز در جریان سفر بهرام عین‌اللهی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات اجرایی این بیمارستان برای دومین بار آغاز شد تا با تامین اعتبار آن از محل تهاتر نفت و ماده ۲۳ قانون بودجه سالانه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث شود ولی به رغم تامین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه، باز به علت تامین نشدن اعتبار کافی، طی ۱.۵ سال گذشته راکد ماند.

۲ سال پیش اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل فاز نخست این بیمارستان چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و مدت زمان پیش‌بینی شده برای ساخت آن نیز چهار سال تعیین شده بود.

چینی‌ها بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل را می‌سازند

رئیس فعلی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به متوقف ماندن اجرای این طرح مهم بیمارستانی استان در سه سال گذشته گفت: قرار بود که این واحد بیمارستانی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و با ۱۴ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفتی احداث شود که به علت تامین نشدن اعتبار متوقف ماند.

دکتر علی محمدیان اردی افزود: استان اردبیل نیازمند سه هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی است اما ۲ هزار و ۴۰۰ تخت فعال در مراکز درمانی استان وجود دارد که ۶۰ درصد آنها هم مستهلک بوده و نیازمند نوسازی است.

وی بیان کرد: اغلب بیمارستان‌های استان اردبیل زیان‌ده هستند و نگهداری این مراکز مستهلک نیازمند اعتبارات زیاد است و از این نظر در مضیقه هستیم و عقب ماندگی‌های زیرساخت‌های درمانی استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها مشهود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، پیگیری آغاز روند احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل در کنار ستاد مرکزی دانشگاه و بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف‌زاده را اقدامی در راستای جبران این کمبودها ذکر کرد.

وی چند هفته پیش از پیگیری احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل با استفاده از فاینانس شرکت چاینا انرژی چین در قالب فاینانس به مبلغ ۳۸۵ میلیون دلار خبر داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha