نخستین دپارتمان آموزش بالینی پرستاری کشور در اردبیل افتتاح شد

اردبیل _ ایرنا _ نخستین دپارتمان آموزش بالینی پرستاری کشور روز یکشنبه در مراسمی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل افتتاح شد.

‍ به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی _ درمانی استان اردبیل در این آئین گفت: هدف اصلی آموزش پرستاری و مامایی، به کاربردن موارد آموخته شده در بالین و محیط واقعی و افزایش قدرت تصمیم گیری در شرایط واقعی است.

ناصر مظفری، ادامه داد: هر قدر آموزش تئوریک به آموزش عملی و محیط واقعی نزدیک تر باشد دسترسی به کیفیت آموزش و تربیت نیروی متخصص آسان‌تر خواهد بود.

وی اظهارداشت: استان اردبیل با داشتن ۶ دانشکده پرستاری با یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجو نیازمند فیلدهای بالینی تخصصی و متعدد است.

مظفری یادآور شد: بیمارستان آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین بیمارستان استان، بار زیاد آموزش بالینی پرستاری، مامایی، فوریت های پزشکی و اتاق عمل این دانشکده ها را بر عهده دارد، لذا نیازمند امکانات و فضای مناسب برای اساتید، مربیان و دانشجویان هست.

وی با اشاره به افتتاح دپارتمان پرستاری و استقرار اعضای هیات علمی و مربیان بالین در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل گفت: این بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی با بخش‌ها و درمانگاه‌های تخصصی و مجهز، مهم‌ترین مرکز درمانی استان اردبیل بشمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha