استاندار: ایلام غنی از زنان موفق در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است

 ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه بخشی از موفقیت استان در اربعین حاصل تلاش و مشارکت بانوان بود، گفت: استان ایلام همواره زنان موفقی در سطح ملی و حتی بین‌المللی در حوزه های مختلف داشته که برای ایران و ایلام افتخار آفریده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "حسن بهرام نیا" روز دوشنبه در آیین برگزاری دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان ایلام اظهار کرد: اوج حماسه بانوان ایلام در دوران دفاع مقدس بود که زنان این استان در زیر بمباران‌های شدید و با وجو حضور مردان در میدان‌های نبرد، نهاد خانواده را مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه در اربعین نیز بخشی از موفقیت استان ایلام مرهون تلاش و همکاری بانوان استان در اجرای این رویداد بزرگ بوده است، افزود: در ایران اسلامی مقام و منزلت واقعی زنان متمایز از دیگر کشورهای جهان بوده و فعالیت اجتماعی زنان در حوزه‌های مختلف همراه با حفظ جایگاه و منزلت واقعی یک زن است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه زن در غرب به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حد یک کالای جلوه‌گر و فریبنده مصرفی تنزل پیدا کرده است، ادامه داد: اما جایگاه و شأن والای زن در کشور ما با الگوگیری از معیارهای ایرانی - اسلامی بسیار متفاوت‌تر از زن غربی است.

وی بیان کرد: زنان بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فناوری، مدیربتی، دانشگاهی، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ادبی و سایر حوزه‌ها رشد کرده‌اند و موفقیت‌های بانوان بعد از انقلاب با دوران پهلوی قابل قیاس نیست.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئولیت‌های زنان علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، مادر بودن و تحکیم بنیان خانواده است.

استاندار: ایلام غنی از زنان موفق در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است

وی اضافه کرد: زنان ایرانی با تأسی و بهره گیری از تعالیم اسلامی - ایرانی همواره با حفظ کرامت واقعی یک زن در سطح ملی و جهانی افتخارآفرینی می‌کنند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: زنان و مردان بال‌های تعالی کشور هستتد و رشد و توسعه جامعه بدون حضور و مشارکت بانوان به عنوان نیمی از جمعیت امکان پذیر نیست.

"سارا فلاحی" اظهار کرد: زنان و مردان از نگاه قرآن کریم و دین مبین اسلام دارای جایگاه یکسانی هستند و معیار برتری در اسلام تقوا و عمل افراد ملاک است و بانوان در ایران نیز از همان دوران باستان تاکنون در مناسبات اجتماعی حضوری پررنگ داشته‌اند.

وی افزود: در دنیای مدرن کنونی مدیریت بانوان در سطح خرد و کلان پذیرفته شده و عمدتا مدیریت زنان همراه با عدالت و مهرورزی است و عملیاتی شدن مدیریت کلان زنان به ارتقای جایگاه اجتماع کمک می‌کند.

فلاحی یادآور شد: زنان علاوه بر مشارکت در حوزه‌های اجتماعی، وظیفه خطیر مادر و همسر بودن را نیز دارند و زنان خانه‌دار هم با وجود مشکلات مالی و اقتصادی، کانون خانواده را مدیریت می‌کنند.

وی بیان کرد: قوانین کلان کشور باید متناسب با جایگاه اجتماعی و مدیریتی زنان وضع شود چرا که زنان ایرانی، اهل علم، عمل و عامل موثر در توسعه و پیشرفت هستند و شایسته حصور در مدیریت دارند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام نیز یادآور شد: برگزاری کنگره ملی زنان تاثیرگذار فرصتی مناسب برای معرفی زنان توانمند و نخبه استان به جامعه است.

"صفورا جستجو" ادامه داد: زنان اثبات کرده‌اند که نقش موثری در همه عرصه‌ها دارند و آشنایی بیشتر جامعه با توانمندی‌های این قشر باعث ایجاد یک گفتمان نوین در سطح اجتماع می شود.

استاندار: ایلام غنی از زنان موفق در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است

وی افزود: کنگره زنان تاثیرگذار به ابتکار و همت دولت سیزدهم برای ارج نهادن به مقام و منزلت زن ایرانی برای دومین سال برگزار شد.

به گفته جستجو در فراخوان دومین کنگره زنان تاثیرگذار، رزومه ۶۵۰ خانم از حوزه‌های مختلف در هشت کارگروه جمع آوری و بررسی شد.

وی یادآور شد: در نهایت از بین این تعداد ۲۴ نفر انتخاب شدند که هشت نفر از هر کارگروه به عنوان برگزیده ملی بودند.

به گزارش ایرنا، در پایان این آیین از بانوان تاثیرگذار در هشت کارگروه و همچنین جمعی از بانوان فعال در حوزه اربعین با حضور استاندار ایلام تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha