استاندار ایلام: زمینه حضور بانشاط دانش آموزان در مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید فراهم شود

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام با تاکید بر آماده سازی مدارس و فضاهای آموزشی استان برای حضور با نشاط دانش آموزان، گفت: ساخت مدرسه در مجاورت پروژه های طرح ملی نهضت مسکن الزامی است.

به گزارش ایرنا، « حسن بهرام‌نیا» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه سال جاری ،اظهار کرد: رئیس جمهور و دولت چهاردهم توجه ویژه‌ای به مدارس و آماده سازی فضاهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی جدید دارند.

استاندار ایلام تصریح کرد: ضرورت دارد با همکاری فرمانداران، بخشداران و شهرداران بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی و پروژه مهر به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

بهرام‌نیا ابراز کرد: زیرساخت های سخت افزاری و نرم‌افزاری باید برای دانش آموزان فراهم شود، چراکه آینده کشور در گروه موفقیت دانش‌آموزان این مرز و بوم است.

وی با تاکید بر اجرای کامل پروژه مهر برای حضور با نشاط دانش آموزان استان در مدارس،گفت: آموزش و پرورش پیشران توسعه و آبادانی کشور و پایه و اساس علم و دانش است و بر این اساس نیز باید همواره مورد توجه باشد.

بهرام نیا با تاکید بر جمع آوری همه مدارس کانکسی در استان، یادآور شد: خوشبختانه در چند سال گذشته توجه بسیار خوبی در استان در زمینه احداث فضاهای آموزشی مناسب از مناطق محروم و روستایی استان شده است که زمینه ساز کاهش چشم گیر تعداد مدارس کانکسی در این استان شده است.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر ضرورت احداث و جانمایی مدارس جدید در مجاورت پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن، افزود: همزمان با ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی نهضت مسکن باید مدارس مقاطع تحصیلی مختلف به ویژه در پروژه‌های بیش از ۲۰۰ واحد ساخته و پیش بینی های لازم را در این خصوص با همکاری آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی انجام داد.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در اربعین امسال در راستای ارائه خدمات به زوار، ابراز کرد: امسال مدارس استان در خدمت اربعین بودند که نقش مهمی در پذیرایی، اسکان موقت و خدمت رسانی به زوار ایفا کردند.

بهرام‌نیا با اشاره به کاهش ۵۷ درصد تلفات حوادث رانندگی و جاده ای در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع به واسطه فراهم شدن زیرساخت‌های راه و جاده و هم افزایی مردم و مسئولان در ارائه خدمت هر چه بیشتر به زوار اربعین بوده و این یک دستاورد مهم برای استان به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha