۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85584536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: بانک‌ها به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری سرعت ببخشند

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه عملکرد بانک های استان در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری رضایت بخش است، گفت: بانک ها در پرداخت این تسهیلات به متقاضیان تعلل نکنند.

به گزارش ایرنا، "حسن بهرام‌نیا" روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان ایلام، اظهار کرد: مجموعه‌ بانک‌های استان در اربعین امسال با تمام توان و ظرفیت در راستای ارائه خدمات بانکی، ارزی و پولی به زوار و همچنین خدمتگذاری به زوار در زائران اربعین پای کار بوده و در دایر کردن موکب در مرز مهران و هم ارائه خدمات بانکی تمام‌وقت، خدمات شایسته‌ای را به زوار عتبات عالیات ارائه کرده و در این امر پیشگام بودند.

وی با اشاره به گزارش مدیران بانک‌های استان در این جلسه، یادآور شد: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی بانک‌های استان، در سال گذشته تعداد ۶‌هزار و ۶۳۰ فقره وام ازدواج با مبلغ ۱۴ هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال و در بحث وام فرزندآوری هم ۶هزار و ۶۴۲ فقره وام با مبلغ سه هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه بر این اساس استان ایلام در این ۲ حوزه در سال ۱۴۰۲ جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۳ نیز، تعداد ۲ هزار و ۱۷۸ فقره وام ازدواج با مبلغ هشت هزار میلیارد ریال و در بحث فرزندآوری هم ۲ هزار و ۱۰۴ فقره وام با مبلغ یک هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام همچنین در سال ۱۴۰۳( پنج ماه نخست سال) در هر ۲ بخش جایگاه نخست کشور را حفظ کرده است،گفت: در مجموع استان ایلام به همراه استان تهران در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری مقام اول کشور را کسب کردند و از ابتدای امسال تا کنون جزو استان‌های اول در این زمینه در کشور به شمار می رود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه سال گذشته نیز استان ایلام درزمینه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی رتبه سوم را کسب کرده است، یادآور شد: با توجه به میزان پرداختی‌هایی که در حوزه تسهیلات از سوی بانک‌ها در استان انجام شده و همچنین مطالبه مردم برای دریافت تسهیلات، انتظار می‌رود که فاصله بین تعداد متقاضیان ثبت‌نامی، تشکیل پرونده تسهیلات با تعداد تسهیلات پرداختی در استان کاهش یابد.

استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه منابع بانکی خوبی از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده و در حال تزریق است، بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بخش‌های مختلف به ویژه ازدواج و فرزندآوری بیش از گذشته اقدام کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود که بانک‌ها در خصوصی پرداخت تسهیلات اشتغال و تبصره ۱۸ اقدامات لازم را انجام دهند که همانند سال گذشته که با زحمات کارگروه اشتغال و بانک‌های استان که در سال ۱۴۰۱ رتبه اول کشور و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم کشور توسط استان کسب شد، این روند نیز همچنان ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: امسال بانک‌های استان در زمینه تامین و پرداخت ارز مورد نیاز زوار اربعین حسینی بسیار خوب عمل کردند که جای تقدیر دارد.

شهریار عباسی یادآور شد: بانک‌ها در استان ایلام در ایام اربعین باید در سه محور تامین ارز و پول مورد نیاز زوار در مرز مهران و مسیرهای منتهی به مرز، فعال کردن خودپردازهای سیار و ثابت در مهران و مسیرهای منتهی به مرز و همچنین برپایی موکب‌ برای خدمات‌رسانی به زوار در حوزه خدمات رفاهی و فرهنگی فعالیت‌های خود را انجام دادند.

وی با اشاره به استقرار و فعالیت بیش از ۱۰۰ دستگاه خودپرداز ثابت و سیار توسط بانکهای استان در اربعین امسال، گفت: استقرار خودپرداز در پایانه برکت، محل‌های اسکان زوار، موکب‌های شلوغ و همچنین پایانه مرزی مهران و مسیرهای در تردد یکی از این اقدامات مهم در راستای ارائه خدمات بانکی به زوار اربعین حسینی بوده است.

عباسی بیان کرد: کتابچه مربوط به گزارش و عملکرد اربعین حسینی تهیه شود که در این کتابچه تلاش ها پ عملکرد. شورای بانک های استان نیز دیده شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران بانک‌های استان و مدیران حاضر در نشست گزارشی از عملکرد شعب بانکی استان در اربعین سال جاری و دیگر حوزه‌ها ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha