۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85591224
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فراخوان دهمین جشنواره تئاتر جزیره قشم منتشر شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85591224
فراخوان دهمین جشنواره تئاتر جزیره قشم منتشر شد

قشم - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از هنرمندان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای حضور در دهمین جشنواره تئائر نگین خلیج فارس دعوت به عمل آورد.

محمد غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برگزاری ۹ دوره جشنواره تئاتر قشم و حضور فعال و مشتاقانه هنرمندان و دوستداران فرهنگ سرزمین آب و آفتاب در خلق آثار و تولیدات ارزشمند الهام بخش از فرهنگ این جزیره ایرانی خلیج فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد را بر آن داشت که با تلاش مضاعف و اهتمام بیشتر سعی در برگزاری هرچه با شکوه تر این جشنواره کند.

وی با اشاره به اینکه دهمین جشنواره تئاتر منطقه آزاد قشم تنها ویژه آثار نمایشی تولید شده هنرمندان این جزیره است که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده باشد، اظهار کرد: این جشنواره پس از ۲ سال تعطیلی دوباره در آبان ماه سال جاری با حضور گروه های نمایشی این جزیره و همزمان با استانهای سراسر کشور در قالب رقابتی برای معرفی به دبیرخانه جشنواره بین المللی فجر، برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: این فراخوان شامل ۲ بخش "نمایش صحنه ای" و "نمایش خیابانی" بوده و اولویت پذیرش آثار از سوی هیات انتخاب جشنواره با نمایش هایی است که با توجه به موضوعات و مسائل منطقه با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه ها، رویکردها و جریانات روز تئاتر جهان و موضوعات یادشده تولید شده باشند.

غفاری اضافه کرد: بخش رقابتی این جشنواره تنها به نمایشنامه ها و طرح ها و ایده های (ویژه بخش نمایش خیابانی) ایرانی اختصاص دارد ولی حضور گونه های نمایشی و رویکردهای متفاوت اجرایی در ۲ بخش تئاتر صحنه ای و خیابانی (محیطی، خیابانی، هنرهای اجرایی بینارشته ای، خارج از صحنه، شورایی، کاربردی، میدانی، بیرونی، تئاتر در فضای باز و نظایر آن) بدون اشکال است.

وی گفت: متقاضیان و هنرمندان می توانند پس از تکمیل فرم شرکت در دهمین دوره جشنواره سراسری (تئاتر جزیره قشم) به همراه ارسال مجوز کتبی نویسنده، خلاصه سوابق کارگردان در یک صفحه، ارسال یک قطعه عکس پرسنلی ۴*۳ از کارگردان و ارسال متن نمایشنامه بر روی لوح فشرده در محیط word آثار خود را تا ۲۵ مهر ۱۴۰۳ به آدرس جزیره قشم، میدان ژئو پارک، انتهای بلوار پژوهش ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تاریخ بازبینی آثار ارسالی به این جشنواره را روزهای اول و دوم آبان ۱۴۰۳ و زمان برگزاری دهمین جشنواره تئاتر جزیره قشم را روزهای هفدهم تا نوزدهم آبان ماه اعلام کرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha