گرامیداشت روز ملی سینما در قشم با نمایش ماندگارترین ها/ از «زادبوم» تا «راه آبی ابریشم»

قشم - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری نشست تخصصی قشم در آیینه سینمای ایران با نگاهی به ماندگارترین فیلم های ساخته شده در این جزیره از «زادبوم» تا «راه آبی ابریشم» به مناسبت روز سینما در نگین خلیج فارس خبر داد.

محمد غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این نشست تخصصی ساعت ۱۹ پنجشنبه ۲۲ شهریور ماه جاری با در سالن خلیج فارس مرکز رسانه سازمان منطقه آزاد برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این نشست فیلم های «زادبوم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ابوالحسن داوودی، «اژدها وارد می شود» به کارگردان مانی حقیقی، «یادگار جنوب» ساخته مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری، «مفت بر» جدیدترین ساخته سینمایی عادل تبریزی و «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ نیا که موقعیت و محل ساخت آنها در جزیره قشم است مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: این نشست با هدف بررسی و تبیین ویژگی های زیبایی شناختی آثار سینمایی ساخته شده در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس و ایجاد تعامل نزدیک میان سینماگران با مخاطبان به اجرا در می آید.

۲۱ شهریورماه که در تقویم مناسبتی کشور به عنوان روز ملی سینما ثبت شده، نشانگر اهمیت و جایگاه هنر هفتم در جامعه ایرانی است. هنری که به باور همگان در سیمای سفیر فرهنگی این مرز و بوم در طول حیات انقلاب اسلامی خوش درخشیده و بالندگی و تداوم توفیق ها را به انتظار نشسته است.

به اعتقاد کارشناسان، دست اندرکاران سینمایی با برنامه ریزی صحیح، بهره گیری از تجربیات مفید مدیریتی در دوره های مختلف، ارتقای توان و امکانات نرم و سخت افزاری به همراه اعتماد آفرینی و تعامل منطقی با اهالی سینما می توانند زمینه ساز ایجاد سینمای ملی مطابق با منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باشند.

جزیره قشم با وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha