۶ هزار و ۳۹۷ متر مربع از اراضی ملی در شهر درگهان جزیره قشم رفع تصرف شد
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک فقره زمین خواری و رفع تصرف ۶ هزار و ۳۹۷ متر مربع از اراضی ملی در شهر بندری درگهان جزیره قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان روز گذشته با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی، سه نفر که در شهر درگهان جزیره قشم اقدام به تصرف غیر قانونی اراضی ملی کرده بودند شناسایی و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با همکاری اداره املاک و مستقلات منطقه آزاد قشم به محل مورد نظر اعزام شدند که با بررسی های میدانی انجام شده مشخص شد ۶ هزار و ۳۹۷ متر مربع از اراضی ملی در این شهر بندری با شیوه و شگرد تصرف، تخریب و با احداث سوله به صورت غیر قانونی تصرف شده بود.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان توضیح داد: در این رابطه متهمین با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سردار جاویدان با بیان اینکه با هماهنگی قضایی اراضی مورد نظر رفع تصرف شدند، اضافه کرد: ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده در این عملیات برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، درگهان شهری تجاری و بندری و دارای بازارهای متعدد است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان مرزی قرار دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha