کشف زمین خواری ۹۵۰ میلیارد ریالی در هرمزگان 

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف یک فقره زمین خواری و تصرف اراضی ملی متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه استان به ارزش ۹۵۰ میلیارد ریال در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان عصر سه شنبه در تشریح این خبر، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی، فردی را که در یکی از روستاهای شهرستان بندرعباس برای تصرف غیرقانونی اراضی اداره اوقاف و امور خیریه اقدام کرده بود، شناسایی کرده و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستورکار قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران با هماهنگی با مقام قضابی و با حضور کارشناس اداره اوقاف و امورخیریه به محل مورد نظر واقع در روستای حسنلنگی از توابع بندر عباس اعزام شدند که با بررسی های میدانی انجام شده مشخص شد ۳۱ هزار و ۵۸۷ مترمربع از اراضی اوقاف را که از موقعیت تجاری - مسکونی ویژه ای برخوردار بوده با شیوه تخریب و حصار کشی به صورت غیرقانونی تصرف کرده است.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان تصریح کرد: در این رابطه یک متهم احضار و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جاویدان، ارزش اراضی ملی تصرف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان ۹۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

کشف ۶ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در سیریک

فرمانده انتظامی سیریک هرمزگان گفت: ۶ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در یک عملیات ضربتی از قاچاقچیان مواد مخدر در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمدرضا رستمی اظهار داشت: ماموران انتظامی سیریک با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی از انتقال یک محموله مواد مخدر با یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس از محور جاده بندرعباس به سیریک مطلع شدند و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با تشکیل تیمی به محل و مسیر تردد احتمالی قاچاقچیان اعزام شدند و حین گشت زنی و تعقیب و مراقبت های لازم خودرو سواری پژو پارس قاچاقچیان را در جاده خاکی اطراف ایست و بازرسی بونجی شناسایی و مشاهده کردند.

رستمی افزود: سرنشین خودرو به صورت پیاده قصد جابه جایی مواد مخدر از جاده فرعی ایست و بازرسی را داشتند که متهم با مشاهده ماموران و بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کرد و کوله پشتی حامل مواد مخدر را به زمین انداخت و از محل متواری شد.

فرمانده انتظامی سیریک اظهار داشت: در بازرسی از کوله پشتی قاچاقچیان تعداد ۶ بسته یک کیلویی مواد مخدر از نوع شیشه به وزن تقریبی ۶ کیلوگرم کشف شد که تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این محموله در دستور کار ماموران قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور و اشرافیت نیروی انتظامی در جای جای نقاط استان، مجرمان و سوداگران مرگ در امان نخواهند بود و با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با جدیت و قاطعیت برابر قانون برخورد می شود.

کشف یک محموله لوازم برقی قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از کشف یک محموله لوازم برقی قاچاق با ارزش ۳۰ میلیارد ریال از یک بارانداز در بندر عباس خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان روز گذشته حین کنترل گشت زنی در یکی از محلات ساحلی بندر عباس به ۲ دستگاه خودرو پژو در حال بارگیری در حیاط یک منزل مشکوک شده و موضوع را دستور کار قرار دادند.

جاودان ادامه داد: رانندگان خودروها با مشاهده ماموران با رها کردن کالاها از محل متواری شدند که در بازرسی حیاط منزل مورد نظر ۷۶ دستگاه انواع لوازم برقی قاچاق را شامل قهوه ساز، کتری برقی، آبمیوه گیر ، همزن و چای ساز کشف و ضبط کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha