۲۰ میلیارد ریال تجهیزات رایانه ای قاچاق در قشم کشف شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف یکهزار و ۵۰۰ قلم تجهیزات رایانه ای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان مرزی قشم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قشم در اجرای طرح جامع امنیت محله محور با انجام کار اطلاعاتی از تخلیه یک محموله کالای قاچاق در اسکله ماهیگیری شهر بندری درگهان این جزیره مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی صحت موضوع با تشکیل گروهی از عوامل انتظامی به محل اعزام شدند که قاچاقچیان با مشاهده آنان با رها کردن کالاهای قاچاق از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان توضیح داد: در بازرسی از محل یادشده تعداد یکهزار و ۱۲۷ عدد انواع کابل و سیستم رایانه و دوربین مداربسته، ۱۶۶ عدد انواع شارژر، ۲۰ عدد قاب دوربین مداربسته، ۹۰ عدد پایه دیواری دوربین مداربسته، ۱۰ دستگاه فیبر نوری، ۳۰ عددآدابتور، ۲۰ دستگاه اچ دی به همراه ۴۰ عدد شارژر و ۲۰ عدد کابل قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف و ضبط کردند.

سردار جاویدان ارزش مالی این محموله قاچاق کشف شده را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ماموران برای شناسایی و دستگیری عاملان و قاچاقچیان این پرونده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در برخورد با قاچاقچیان کالا، سوخت، مواد مخدر و دیگر اقلام ممنوعه و قاچاق، به عموم مردم قدرشناس هرمزگان و جزیره قشم توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه هنجارشکنی و قاچاق کالا در سطح خرد و کلان، موضوع را از طریق مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، درگهان شهری تجاری و بندری و دارای بازارهای متعدد است. این شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم و در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این شهرستان مرزی قرار دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha