۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85591293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقابل تعرفه‌ها؛ چین یارانه دانه‌های کلزای کانادایی را بررسی می‌کند

تهران- ایرنا- چین در واکنش به افزایش تعرفه‌های کانادا بر خودروهای الکتریکی چینی، تدابیر ضدیارانه‌ای را برای دانه‌های کلزای کانادا بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت بازرگانی چین که امروز (دوشنبه) در نشریه گلوبال تایمز منتشر شد، آمده است: شواهد اولیه نشان می‌دهد که واردات دانه‌های کلزا با قیمتی کمتر از ارزش معمول بر افزایش حجم واردات و کاهش قیمت‌ها در چین تاثیر گذاشته و به صنعت داخلی ما آسیب وارده کرده است.

وزارت بازرگانی چین افزود: ارتباط بین دامپینگ و آسیب به تولیدکنندگان محلی بسیار واضح است.

دامپینگ به معنای فروش محصولات با قیمتی کمتر از هزینه‌های تولید یا ارزش بازار در کشور مقصد است. این امر به صنعت داخلی کشور هدف آسیب می‌زند.

این بیانیه درحالی منتشر شد که پیشتر کانادا از اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی بر وارادات خودروهای الکتریکی چینی خبر داده بود.

دانه‌های کلزا یکی از مهم‌ترین منابع روغن‌های خوراکی در سطح جهان هستند. این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع و سطح پایین چربی‌های اشباع، به‌عنوان گزینه‌ای سالم برای پخت و پز و تولید مواد غذایی محسوب می‌شود.

علاوه بر تولید روغن، دانه‌های کلزا همچنین می‌توانند به‌عنوان خوراک دام‌ استفاده شوند و در تولید بیودیزل نیز کاربرد دارند. گیاه کلزا به‌خاطر مقاومت به شرایط آب و هوایی مختلف و تولید بالا، به یکی از محصولات کشاورزی مهم تبدیل شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha