طرح‌های تحولی حوزه فرهنگی خراسان جنوبی در سه شاخه دنبال می‌شود

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های تحولی از جمله طرح جوانه‌ها در سه شاخه آموزش هنر با هدف تربیت هنرمند تئاتر در بستر مساجد، طرح روا برای تربیت ۵۰۰ کنشگر در بخش دانش آموزی و تربیت ۱۰۰ فعال و کنشگر رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده روز شنبه در اختتامیه دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان در بیرجند اظهار کرد: تامین اعتبار این دوره با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام وزارتخانه با هدف تربیت هنرمند متعهد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم ریل گذاری‌های خوبی انجام شد و برخی از برنامه‌ها به ثمر نشست، ادامه داد: یکی از اقدامات موثر این وزارتخانه در دولت سیزدهم راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بر همین اساس طرح‌های تحولی از جمله طرح جوانه‌ها در سه شاخه آموزش هنر با هدف تربیت هنرمند تئاتر در بستر مساجد، طرح روا با هدف تربیت ۵۰۰ کنشگر در بخش دانش آموزی و تربیت ۱۰۰ فعال و کنشگر رسانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی توسط جمع علمی و نخبگانی تدوین شده است افزود: تمامی برنامه‌های فرهنگی هنری ذیل سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سه حوزه گفتمان سازی، توانمندسازی و سودمندسازی انجام می‌شود.

فرخنده بیان کرد: دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان ذیل حوزه توانمندسازی با هدف نیروسازی برگزار شده و اعتباری که به این دوره تخصیص یافته، نوعی سرمایه‌گذاری عمیق و راهبردی روی نسل جوان برای آینده انقلاب و جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی می‌توانند یک انسان تحولی در جهان بشریت باشند، گفت: باید غبار از سرمایه انسانی خراسان جنوبی زدوده شود تا استعداد آنها به منصه ظهور برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هنر باید هدف داشته باشد، گفت: نگاه غرب به هنر نگاهی ابزاری و سیاسی است، آنها با ابزار هنر ذهن جامعه را از انحرافی که در مسیر بشریت ایجاد کرده اند، منحرف می‌سازند اما ما به دنبال تقویت هنر متعهد در سطح کشور و استان خراسان جنوبی هستیم.

وی افزود: هنری که به دنبال هدف است نه هوی، هنری که به دنبال هدایت و نه ضلالت است.

فرخنده اظهار کرد: جوان ایرانی با استعداد و هنر خود باید امید را به جامعه تزریق و آینده‌ای برای هدایتگری ترسیم کند که در آن ضلالت و گمراهی نباشد و کشور را از بحران نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌ای که امروز در حوزه تئاتر شکل گرفته، آغاز یک حرکت هدفمندِ آینده دار و تمدنی است، گفت: حفظ و استمرار این شبکه، ارتباط با اساتید در دوره‌های تکمیلی و تولید آثار فاخر باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تقدیر از مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، مدیریت دانشگاه فرهنگیان و معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که در برگزاری این دوره آموزشی مشارکت داشتند، سلامت و استعداد را دو ویژگی منحصر به فرد منابع انسانی این استان عنوان کرد.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این مراسم گفت: موقعیت بسیار مناسبی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و ستاد کانون‌های مساجد استان برای بچه‌های مسجد در این دوره آموزشی فراهم شد.

حسین عالم‌بخش با بیان اینکه خراسان‌ جنوبی جزو استان‌های برتر در برگزاری دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان از سوی اساتید شناخته شده است، خطاب به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی گفت: برای مردم کار کنید تا روزی سکاندار تئاتر استان خراسان جنوبی خواهید شد.

وی ادامه داد: آنچه باعث ارتقای سطح علمی و دانش شما می‌شود را جستجو کنید و نبض تئاتر کشور باید در دست بچه‌های مسجد باشد.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تئاتر هنر ارتقای اندیشه و سبک زندگی است و هنر راهبردی یک جامعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بچه‌های مسجد هستند که با هنر خود می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند، بر بهره‌گیری از فرصت‌ها تاکید کرد و خواستار حمایت راهبردی و اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از این نیروها شد.

عالم‌بخش با بیان اینکه این هنر دوباره باید به مسجد برگردد گفت: امروز عزت مردم ایران در فیلم‌های مستند باید به سراسر جهان برسد.

وی اضافه کرد: امور فرهنگی نماز جمعه بیرجند باید در دستان هنرمندان باشد همانطور که در تبریز، اردیبل و تهران رخ داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به استقبال پرشور بچه‌های مسجد از این دوره آموزشی گفت: دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان با همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، قرارگاه شهید آوینی و ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد.

حجت الاسلام علی محقی بر تداوم این دوره آموزشی در بخش‌های تخصصی تاکید و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد درخشش این هنرمندان مسجدی در جشنواره‌های مختلف باشیم.

همچنین امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان از روند برگزاری کلاس‌های آموزشی "تئاتر جوانه‌های شبستان" بازدید کرد.

فرخنده در این بازدید به نیاز استان در بخش آموزش‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: سلامت و استعداد دو ویژگی منابع انسانی خراسان جنوبی است.

وی استمرار و پیوستگی این شبکه آموزشی را یک ضرورت دانست و خواستار تداوم حضور اساتید در این دوره‌ها شد.

"فرهاد بشارتی" بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما هم با اشاره به استعداد خوب هنرآموزان شرکت کننده در این دوره، بر تداوم آموزش‌ها تاکید و اظهار امیدواری کرد: در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، آثار فاخری از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی ارائه شود.

"سیروس کهوری نژاد" بازیگر تئاتر و تلویزیون هم گفت: برگزاری این دوره آموزشی، یک سرمایه‌گذاری برای گرفتن پرچم حوزه تئاتر در دستان جوانان است.

وی انتقال تجربه خود به شرکت کنندگان در دوره آموزشی را یادآور شد و افزود: هنرجویان این دوره آموزشی استعدادهای نابی دارند که باید پرورش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha