همسر شهید باکری: بانوان در دفاع مقدس دوشادوش مردان فداکاری کردند

ارومیه- ایرنا- همسر شهید مهدی باکری با اشاره به نقش بی بدیل بانوان در ایام دفاع مقدس و همچنین پس از آن در راستای اعتلای روزافزون کشور گفت: زنان در دفاع مقدس کنار مردان قرار گرفته و همپای آنان برای دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکاری کردند.

به گزارش ایرنا، صفیه مدرس روز دوشنبه در همایش روایت نقش آفرینی بانوان در هشت سال دفاع مقدس افزود: زنان در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی و پس از انقلاب، اسلحه به دست در میدان جنگ مبارزه کرده و در پشت جبهه نیز با فعالیت های مختلف نقش بزرگی را در حمایت از رزمندگان اسلام ایفا کردند.

وی با اشاره به شخصیت و ویژگی های شهید باکری اضافه کرد: شهید باکری ذوب در ولایت بود و تمام کارهای خود را با اخلاص و برای رضای خدا انجام می داد.

وی با بیان اینکه آقا مهدی شخصیتی متواضع بود و اگر لازم بود لباس کارگری می پوشید و همراه کارگران شهرداری خیابان ها را آسفالت می کرد، ادامه داد: او مرد میدان بود و برای خوشایند دیگران کار نمی کرد.

همسر شهید مهدی باکری اظهار کرد: این شهید والامقام اهتمام ویژه ای برای بیت المال داشت چنان که به بخشی از آن در فیلم «موقعیت مهدی» اشاره شده است؛ هرچند این فیلم را تایید نمی کنم و حتی به اکران آن نیز نرفتم.

همسر شهید باکری: بانوان در دفاع مقدس دوشادوش مردان فداکاری کردند

مدرس گفت: صبوری و بردباری در برابر مشکلات از ویژگی های دیگر ایشان بود؛ او در مرگ عزیزانش بیقراری نمی کرد و معتقد به رضای خدا بود.

وی افزود: آقا مهدی یک روشن بین و تیز بین بود که بر مسائل سیاسی اشرافیت داشت و آنها را خوب می شناخت.

وی با بیان اینکه شهید باکری نماز اول وقت را هرگز فراموش نمی کرد، ادامه داد: این در حالی بود که درآن دوران خیلی از اطرافیانش نه نماز می خوانند و نه معتقد به انقلاب بودند ولی امروز نیز برخی از این افراد خود را همراه شهید باکری می دانند.

همسر شهید مهدی باکری با اشاره به محتواهای تولید شده در فضای مجازی در خصوص این شهید والامقام اضافه کرد: در فضای مجازی برخی محتواها تولید می شود که هیچ مطابقتی با شخصیت، منش و راه شهید باکری ندارد و من این محتواها را قبول ندارم.

مدرس اظهار کرد: آقا مهدی معتقد به ولایت و انقلاب و به عبارتی ذوب در ولایت بود و اگر کسی غیر از این در فضای مجازی بنویسد، قابل قبول نیست؛ اینها فقط از نام شهید باکری استفاده می کنند.

وی گفت: شهید باکری با مستضعفان بود و همانند مدیرانی نبود که تنها با تیپ و مدل و ظاهرحاضر شوند بلکه او با اخلاص مدیریت می کرد و کاری به این رفتارها نداشت.

مدرس همچنین در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از زندگی، شهادت و زمان شهادت شهید باکری پرداخت.

پیروزی دردفاع مقدس حاصل همراهی زنان بود

همسر شهید باکری: بانوان در دفاع مقدس دوشادوش مردان فداکاری کردند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش به نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: این زنان با تبعیت از بانوان صدر اسلام در هنگامه جنگ به پشتیبانی از رزمندگان پرداختند.

نیّر الهامی افزود: اگر احساسات بربانوان غلبه می کرد قطعا نمی توانستند با جدیت در پشت جبهه و حتی خود جبهه حضور یابند؛ این شیر زنان با رشادت تمام به حمایت از رزمندگان پرداخته و با روحیه شهادت طلبی نقش مهمی در به سرانجام رسیدن دفاع مقدس ایفا کردند.

وی ادامه داد: اگر نبود این رشادت و همگامی زنان، دفاع مقدس به پیروزی نمی رسید؛ درست است که جنگ مردانه است اما لازمه اش شجاعت است که زنان ایرانی این ویژگی را داشته و با تکیه برآن نقش آفرینی کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به قتل عام مردم بی گناه غزه هم اشاره کرد و افزود: مبارزه مردم غزه، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است که مرد و زن یکپارچه مبارزه می کنند.

وی افزود: زنان غزه در هنگامه جنگ همچنان به پرورش فرزندان خود پرداخته و آنها را سربازانی رشید برای دفاع از سرزمینشان تربیت می کنند و وظیفه مادری خود را فراموش نکرده اند همانگونه که در جنگ هشت ساله زنان ایرانی ضمن انجام وظیفه مادری در میدان جنگ هم درخشیدند.

الهامی ادامه داد: امروز در سال ۱۴۰۳ شاهد فرزندان و دخترانی هستیم که در رشته های مختلف درسطح جهان مقام های بین المللی و ملی را برای کشورمان به ارمغان می آورند.

وی افزود: این موفقیت ها گواه روشنی براین مدعاست که انقلاب اسلامی عرصه را بر زنان چنان مهیا کرد که امروز در عرصه بین المللی و ملی برای کشور افتحار کسب می کنند.

همسر شهید باکری: بانوان در دفاع مقدس دوشادوش مردان فداکاری کردند

به گزارش ایرنا، قرائت شعر در شان شهید باکری توسط یکی از شاعران استان و اجرای نمایش توسط گروه نمایشی با هنرمندی "حدیثه راد" از هنرمندان استان از دیگر بخش های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم از همسر شهید باکری تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha