۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85591491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هدفگذاری رشد اقتصادی ۱۳ درصدی در بخش معادن زنجان 

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۶
کد خبر: 85591491
هدفگذاری رشد اقتصادی ۱۳ درصدی در بخش معادن زنجان 

زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال رشد اقتصادی در بخش معدن استان، ‌۱۳ درصد هدفگذاری شده است که باید با جذب سرمایه گذاری محقق شود.  

مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته هدفگذاری رشد اقتصادی در بخش معدن استان ۱۰.۹ درصد تعیین شده بود که برای تحقق آن نیازمند چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بودیم که خوشبختانه چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش محقق شد.

وی ادامه داد: رویکرد ما در توسعه حوزه معدن در استان، تعیین تکلیف وضعیت معادن فعلی است چون از ظرفیت آنها به شکل بهره ورانه استفاده نمی کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶۰ معدن در استان داشتیم که در عمل ۱۰۹ مورد از آنها فعال بود.

گلشنی منفرد با بیان اینکه با مجموع اقدامات و پیگیری های انجام شده شمار معادن فعال استان به ۲۰۷ مورد رسیده است، گفت: سیاست ما این است که قبل از صدور پروانه جدید بهره برداری، پروانه های موجود را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا پروانه ۳۷ معدن در استان ابطال شد و بهره برداران آنها هم به دلیل فعال نکردن معادن، ‌سلب صلاحیت شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای توسعه معادن، توجه به توسعه صنایع معدنی را در استان در اولویت قرار دادیم چرا که وجود واحدهای صنایع معدنی، ضامن ارزش آفرینی و افزایش ارزش فزوده برای محصولات معدنی در استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha