۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85591533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین سالگرد تاسیس کره شمالی را به رهبر آن‌ کشور تبریک گفت

تهران– ایرنا– ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، هفتادوششمین سال تاسیس «جمهوری دموکراتیک خلق کره» را به رهبر کره شمالی تبریک گفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، کرملین پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تشکیل این جمهوری منتشر کرد.

تاس در ادامه گزارش داد: پوتین دراین پیام با اشاره به اینکه روابط بین دو کشور در بالاترین سطح خود باقی خواهد ماند، افزود: اطمینان دارم که شراکت جامع راهبردی بین روسیه و جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) با توجه به تلاش‌های مشترکمان، بصورت برنامه‌ریزی شده، تحکیم و تقویت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیام تبریک پوتین در حالی منتشر می‌شود که ساعاتی قبل رسانه‌ها از انتشار پیام تبریک رئیس جمهوری چین و تاکید او بر تحکیم روابط راهبردی با کره شمالی خبر داده بودند.

خبرگزاری یونهاپ در این باره گزارش داد که پیام شی جین‌پینگ نخستین پیام وی در هشت ماه گذشته از سوی پکن و خطاب به پیونگ یانگ بوده است، چرا که به دنبال تعمیق همکاری نظامی و نزدیکی بیشتر کره شمالی با روسیه، روابط بین چین و کره شمالی به سردی گرائیده است.

کره شمالی تحت عنوان رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره در مورخ ۹ سپتامبر ۱۹۴۸ برابر با ۱۸ شهریور ۱۳۲۷ تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha