فارس با ۹۱ رتبه برتر کنکور، پنجم کشور شد/دانش‌آموزان نخبه مشاور مسئولان آموزش و پرورش شوند

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: داوطلبان فارس با کسب ۹۱ رتبه یک و دو رقمی کنکور سراسری، در رتبه پنجم کشور قرار گرفت و "تابوی کسب رتبه تک رقمی" در این استان شکسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید قاسمی عصر دوشنبه در آیین تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور فارس، اظهار کرد: نگاهی به آمار نشان دهنده روند بهبود عملکرد استان در کنکور سراسری است و امسال با جهشی ۱۰ پله‌ای نسبت به سال گذشته در میان پنج استان برتر قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه موفقیت داوطلبان فارس در کنکور سراسری جهشی بزرگ بود، افزود: در حالی که سال ۱۴۰۱ فارس ۵۵ رتبه ۲ رقمی داشت و سال گذشته ۶۳ نفر رتبه ۲ رقمی کسب کردند، امسال با پنج رتبه تک رقمی و ۸۶ دورقمی جهش بزرگی داشتیم.

قاسمی ادامه داد: با اینکه فارس ۶ درصد از چمعیت دانش‌آموزی کشور را دارد اما در بسیاری گروه‌ها درصد رتبه‌های برتر این استان در کنکور سراسری بیش از این رقم بود، از جمله در رشته تجربی، داوطلبان فارس ۱۲ درصد رتبه‌های برتر را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: امسال با کسب رتبه یک زبانهای خارجی و ۲ هنر، تابوی کسب رتبه تک رقمی در این استان شکسته شد.

وی اضافه کرد: در المپیادهای علمی نیز دانش‌آموزان فارس موفق به کسب سه مدال جهانی شدند و در اختر فیزیک مدال طلا، در انفورماتیک نقره و در هسته‌ای مدال برنز را به گردن آویختند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس خطاب به کنکوری‌های برتر این استان گفت: این راه همواره نبوده اما شما بدون بهانه، ادامه دادید و موفق شدید، به شما افتخار می‌کنیم که افتخار استان و کشور هستید.

فارس با ۹۱ رتبه برتر کنکور، پنجم کشور شد/دانش‌آموزان نخبه مشاور مسئولان آموزش و پرورش شوند

انجمن برگزیدگان کنکور فارس تشکیل شود

مشاور وزیر آموزش وپرورش در ادامه این آیین گفت: پیشنهاد من این است که آموزش و پرورش فارس برگزیدگان کنکور سراسری که دسترنج تلاشی ۱۲ ساله هستند را رها نکند و مجمعی به اسم برگزیدگان کنکور فارس شکل گیرد تا از ظرفیت آنها به عنوان مشاور استفاده شود.
امین رضوی نژاد افزود: این دانش‌آموزان شناخت خوبی از کف مدرسه و مشکلات و نقاط،ضعف و قوت دارند و باید از دانش و تجربه آنها استفاده کرد.
وی ادامه داد: ۲ نفر از مدال آوران المپیادهای جهانی مشاوران من هستند و گاه پیشنهاداتی ارائه می‌کنند که به ذهن همکاران ۳۰ سال خدمت نیز نمی‌رسد.
رضوی خطاب به رتبه‌های برتر کنکور سراسر نیز گفت: شما هم زکات علم خود را پرداخت کنید و زمینه ها و دلایل رشد خود را به اشتراک بگذارید و ارتباط خود را با نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پروش قطع نکنید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برترین‌های کنکور سراسری از قهرمانان و مجاهدان هستند چرا که مجاهد و جهادگر به کسی اطلاق می‌شود که سه ویژگی جد و جهد و تلاش وافر داشته باشد و این دانش‌آموزان تلاش را بر خواب و دانش اندوزی را بر سایر کارها ترجیح دادند پس خصلت اول مجاهد را دارند.

وی افزود: دوم اینکه مجاهدان هدف گذاری و اولویت گذاری صحیحی دارند و به نقطه پر امتیاز سیبل شلیک می کنند و این برگزیدگان نیز در این سن اولویت گذاری خوبی داشتند و می‌توانند بسیاری از مشکلات کشور را در آینده حل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha