۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85591737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سگ‌ها و گربه‌ها عامل ۷۸ درصد حیوان‌گزیدگی‌های غرب خراسان

سبزوار - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۷۸ درصد از موارد حیوان‌گزیدگی که در منطقه زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان روی می‌دهد،‌ مربوط به سگ و گربه است. 

به گزارش ایرنا، دکتر سیدمجید غضنفری روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار کرد:‌ از مجموع سه هزار و ۴۲۵ مورد حیوان گزیدگی که در حوزه زیر پوشش این دانشگاه گزارش شده است، ۲ هزار و ۶۸۴ مورد مربوط به سگ و ۶۶۶ مورد مربوط به گربه ها بوده است و ۷۵ مورد دیگر هم مربوط به گزش شغال، گرگ و روباه بوده است.

وی افزود:‌ این دانشگاه در سال گذشته ۶۶۰ میلیارد ریال برای پیشگیری و درمان حیوان گزیدگی ها و نیز تزریق واکسن هاری هزینه کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اضافه کرد: در پنج ماه ابتدایی امسال آمار حیوان گزیدگی ها در حوزه زیر پوشش این دانشگاه ‌هزار و ۸۸۵ مورد اعلام شده که از این رقم ۹۸۶ مورد مربوط به سبزوار، ۳۴۶ مورد مربوط به جوین، ۳۰۹ مورد مربوط به جغتای، ۱۸۵ مورد مربوط به خوشاب و ۵۹ مورد مربوط به داورزن بوده است.

دکتر غضنفری، موارد حیوان‌گزیدگی در مدت مذکور را در شبکه بهداشت سبزوار ۵۶۴ مورد شهری و ۴۲۲ مورد روستایی اعلام کرد و گفت: از این آمار ۴۷۱ مورد از حیوان‌گزیدگی‌ها توسط سگ‌های صاحبدار و ۲۰۵ مورد نیز توسط سگ‌های ولگرد انجام شده که طبق آمار ارائه شده شاهد افزایش تعداد حیوان‌گزیدگی‌ ها و تحمیل هزینه های سرسام آور درمانی به این این دانشگاه بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ در سال ۱۴۰۲ از مجموع سه هزار و ۴۲۵ مورد حیوان‌گزیدگی ثبت شده در غرب خراسان، هزار و ۸۸۹ مورد مربوط به سبزوار، ۶۳۹ مورد مربوط به جوین، ۴۳۱ مورد مربوط به جغتای، ۳۳۱ مورد مربوط به خوشاب و ۱۳۵ مورد مربوط به شهرستان داورزن بوده است.

وی افزود:‌ این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ آمار حیوان گزیدگی ها در محدوده زیر پوشش این دانشگاه سه هزار و ۱۴۶ مورد اعلام شده که ‌هزار و ۶۲۳ مورد مربوط به سبزوار، ۵۹۵ مورد در جوین، ۴۰۶ مورد در خوشاب، ۳۶۷ مورد مربوط به جغتای و ۱۵۵ مورد مربوط به داورزن بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha