۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۵:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85591995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجلس نمایندگان آمریکا واردات پهپادهای یک شرکت چینی را ممنوع کرد

تهران- ایرنا- مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه شب با تصویب طرحی واردات پهپادهای شرکت چینی DJI به ایالات متحده را ممنوع کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این اقدام بخشی از مجموعه طرح‌هایی است که قانونگذاران آمریکایی هفته جاری علیه چین بررسی آنها را آغاز کرده است.

این مصوبه که برای تبدیل شدن به قانون باید در سنا نیز تصویب شود، استفاده از محصولات شرکت پهپادسازی DJI چین زیرساخت‌های مخابراتی آمریکا ممنوع می‌کند؛ البته این مصوبه پهپادهای فعلی این شرکت را که در حال فعالیت در آمریکا هستند، ممنوع نکرده است.

قانونگذاران آمریکا بارها مدعی شده‌اند که پهپادهای شرکت چینی تهدیدی علیه امنیت ملی ایالات متحده است اما این شرکت این ادعاها را رد کرده است.

فرانک پالون از اعضای ارشد کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با این اقدام، کنگره آمریکا از واردات، بازاریابی و فروش نسخه‌های آتی پهپادهای DJI در آمریکا جلوگیری کرد.

به نوشته رویترز، فروش بیش از نیمی از پهپادها در آمریکا توسط این شرکت چینی انجام می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه شب همچنین وزارت امنیت داخلی این کشور را از خرید باتری از ۶ شرکت چینی ممنوع کرد.

کنگره آمریکا بارها تلاش کرده است استفاده از فناوری چینی در ایالات متحده را ممنوع و محدود کند.

دوشنبه شب لایحه دیگری نیز به تصویب رسید که بر اساس آن تلاش خواهد شد از حمله چین به تایوان یا محاصره این جزیره جلوگیری شود.

در این لایحه آمدها تس که اگر پکن اقدامی علیه تایوان انجام دهد فهرست دارایی‌های رهبران چین منتشر خواهد شد و آنها و خانواده‌هایشان از دسترسی به نظام مالی آمریکا منع خواهند شد.

رویترز نوشت، با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا باقی است، هنوز مشخص نیست که آیا این لوایح سرانجام به قانون تبدیل خواهند شد یا خیر.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha