۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85592030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۹ هزار هکتار عملیات بیابان‌زدایی در خراسان‌شمالی پیش بینی شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌‍شمالی گفت: اجرای عملیات بیابان زدایی تاکنون در ۱۰۹ هزار هکتار از عرصه های طبیعی این استان پیش بینی شده است.

حسن امامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: خراسان شمالی ۱۸۵ هزار هکتار طرح مطالعات مبارزه با بیابان زدایی دارد و از ابتدای شروع (۸۳) تاکنون عملیان بیابان زدایی در ۲۸ هزار هکتار از عرصه های این استان اجرا شده است.

وی افزود: اجرای عملیات مبارزه با بیابان در سه شهرستان اسفراین، جاجرم و گرمه انجام شده که شامل نهال کاری، مدیریت رواناب، حفاظت و قرق، مدیریت جنگل های دست کاشت و احداث بادشکن است.

امامی ادامه داد: همچنین امسال طرح های مدیریت رواناب در سطح ۱۹۰ هکتار از عرصه های بیابان، نهال کاری ۸۰ هکتار و آبیاری سنواتی ۸۵۰ هکتار اجرا شده است.

رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌شمالی یادآور شد: از مجموع کل طرح اجرایی آبیاری سنواتی که اجرا شده ۷۰ هکتار در گرمه، ۲۸۰ هکتار جاجرم و ۴۵۰ هکتار مربوط به شهرستان اسفراین است.

وی گفت: مطالعات حدود ۷۱ هزار هکتار از عرصه های بیابانی استان در صورت تخصیص اعتبارات در آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ مساحت هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار معادل ۹ درصد وسعت منابع طبیعی خراسان شمالی را بیابان تشکیل می دهد که ۱۱۲ هزار هکتار در شهرستان جاجرم، ۳۹ هزار هکتار در اسفراین و ۳۱ هزار هکتار در گرمه است.

عمده اراضی بیابانی استان در حوزه کال شور در سه شهرستان جاجرم، گرمه و اسفراین واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha